PUBLICITAT

Turisme preveu l'entrada de 800.000 turistes aquest estiu

  • Camp diu que la millora del context econòmic i els esdeveniments permetran un creixement del 3%
L. F .M
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El minsitre de turisme, Francesc Camp, ahir durant la presentació de la campanya d'estiu d'Andorra Turisme. Foto: TONY LARA

Andorra Turisme preveu que aquest estiu pernoctaran al país 807.320 turistes, un 3% més que l'any anterior i «que està molt en línia al creixement de turistes global de l'any», va explicar ahir durant la presentació de la campanya d'estiu el ministre de Turisme, Francesc Camp. «Tenim dos gran elements per fer aquesta previsió»: el primer és la millora del context econòmic –«les previsions de l'OCDE i l'FMI mostren per primera vegada aquest any que els creixements del PIB seran positius en tots països europeus i cap estarà en recessió, i això, evidentment, ha d'afectar d'alguna forma o altra al turisme, com creiem que es veurà ja els seus efectes a França i Espanya». El segon element, segons va explicar Camp, «és l'esforç en els nous esdeveniments, que ha de tenir un plus de creixement» .

De fet, Camp va subratllar que «el 2013 vam registrar el millor creixement dels últims cinc anys i esperem continuar en aquest a línia i complir les previsions creixement del 3%, i l'any que ve del 4%, seguint la línia del que poden créixer destinacions competitives».

APOSTA PER FRANÇA / El mes d'agost serà el de més afluència però al juliol és quan es preveu el major creixement, amb un 5'9% més de turistes. Pel que fa a la provinença d'aquests, la majoria continuen sent de nacionalitat espanyola (549.855), però segons Turisme seran els francesos els que experimentaran un major creixement (175.474), ja que, segons Camp, «des del 2013 és el creixement més important a nivell turístic».

Precisament per aquest motiu, el 86% del pressupost del total de campanya d'estiu, 2.294.000 euros, va als països veïns (950.000 euros a França i 800.000 a Espanya), els quals «són els principals mercats i on realment ens hi juguem més», va explicar Camp, que va afegir que «des de l'any passat estem dedicant més esforços a França, perquè és un turista que està creixent, però que en general coneixien menys Andorra, i això fa que haguem d'invertir més».

Els altres mercats en els quals es destinaran uns 90.000 euros de mitjana per cada un són: Regne Unit, Rússia, Bèlgica, Holanda i Portugal.

ACCIÓ ESPECIAL A LA COSTA / Turisme ja va iniciar l'any passat una campanya especial destinada a la costa catalana per captar, sobretot, el turista rus. Aquets any la seguirà fent i hi ha destinat 104.000 euros, «farem una mica més de reforç en opis i tanques, però bàsicament estarà en la línia de l'any passat» i «l'objectiu és comunicar l'espectacle de Cirque du Soleil i recordar-li a aquest públic que tenim aquest esdeveniment a Andorra», tot i que el ministre de Turisme va reconèixer que aquest any «tenim molta competència amb Port Aventura».

Camp va voler diferenciar la campanya publicitària de «l'actuació amb turoperadors de diferents països, sobretot russos, i d'agències de viatge que porten turistes a la costa catalana». En aquest sentit, va dir que «estem treballant amb ells per intentar que els turistes vinguin a Andorra i hi dormin com a mínim una nit».

NATURA I CIUTAT/ A banda de les activitats de natura i muntanya i els esdeveniments esportius (FISE, Triatló, Ultra Trail, Volta als Port i Trial de les Nacions), aquesta campanya Turisme ha decidit potenciar «la faceta cosmopolita del país», ja que, segons va explicar Noemi Pedra, directora de màrqueting d'Andorra Turisme, en una enquesta sobre les destinacions de les vacances d'estiu el que més atreu al públic objectiu d'Andorra, a banda de la part de natura, són les ciutats. Per aquets motiu es volen explotar els esdeveniments culturals (Cirque du Soleil i Andorra Red Music), Caldea i Inuu, Shopping i rutes culturals. També es farà campanya de comunicació per les rebaixes del juny.

Per a l'espot publicitari, Turisme segueix apostant per l'eslògan Una història que comença en blanc. Com a curiositats de la campanya, el gerent de la parapública, Betim Budzaku, va dir que han decidit contractar a A3media per fer una acció a nivell nacional espanyol ja que la seva audiència s'adapta més al turista que ve a Andorra, i que s'estan plantejant que presentadors de Prime Time, com Dani Mateo o Andreu Buenafuente, siguin els que promocionin el país. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT