PUBLICITAT

El wifi a Meritxell i Carlemany serà gratuït per a tots i sense restriccions

  • Es podrà entrar a apps i xarxes socials amb l'únic requisit de veure una publicitat cada 15 minuts
  • La propera fase, a la tardor, serà traslladar la xarxa a comerços, hotels, pistes i al Pas de la Casa
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un usuari accedeix al nou wifi gratuït a l'avinguda Meritxell, ahir Foto: TONY LARA

Algunes incidències, crítiques i poca acceptació entre els turistes. Andorra Telecom ha volgut acabar amb tots aquests elements negatius que planejaven des del passat mes de desembre (moment de la seva inauguració) per la xarxa Andorra Wifi instal·lada a les avingudes Meritxell i Carlemany. El wifi al que es pot connectar l'usuari que passeja per les avingudes des d'aquesta setmana s'acosta molt més al concepte d'smart country que es vol instaurar a Andorra i també al que demanaven tant els turistes com els propis residents al país: un internet gratuït, sense restriccions i amb accés a totes les aplicacions (entre elles WhatsApp), xarxes socials o qualsevol pàgina de qualsevol racó del món al que es vulgui connectar l'usuari.

És a dir, el vianant que rondi Carlemany i Meritxell només haurà de clicar a Go! per començar a navegar. Si és la primera vegada que ho fa des del seu dispositiu, haurà de completar unes dades bàsiques com l'edat de naixement, el país, el sexe i el correu electrònic per evitar males pràctiques. Pel que fa a la velocitat, serà de 5MB el segon.

L'única restricció del nou wifi gratuït és el que permetrà, a partir de la tardor, fer sostenible aquest nou model de xarxa internet (que té un cost per a la parapública de 50.000 euros l'any). Cada 15 minuts a l'usuari li apareixerà una pantalla de publicitat. Podrà eliminar-la i seguir amb el que feia, o podrà llegir-la i fins i tot descarregar-se l'aplicació del que s'anuncia. Fins la tardor la publicitat serà corporativa, tant d'Andorra Telecom com del Govern, que promocionarà el turisme del país.

El director de relació amb el client i màrqueting de la parapública, Carles Casadevall, va assegurar ahir que ja han iniciat converses amb possibles interessats d'inserir publicitat i que la mesura s'ha vist amb molt bons ulls. Es tracta d'una «oportunitat única», va exposar, «per arribar als turistes». Pel que fa al preu que es cobrarà, encara no s'ha determinat, ja que Andorra Telecom vol analitzar els impactes totals que tindrà el nou model de wifi lliure. El que està clar és que serà molt més elevat que el que tenia ara. «Menys de l'1%» de les persones que passejaven per les dues avingudes es connectaven a internet. I d'aquests, només el 5% pagava, va informar Casadevall. Pel que fa a l'opció de pagament, no s'elimina del tot. Es reserva a aquelles persones que vulguin evitar les interrupcions publicitàries i reclamin una navegació més potent, és a dir, de més velocitat. Les tarifes i condicions d'accés seran les mateixes que les actuals.

Amb tot, a partir d'ara, l'Andorra Wifi multiplicarà el seu nombre d'usuaris (per deu, segons Casadevall). El directiu va assegurar que el sistema «està preparat» per assumir-ho i que les incidències que s'han donat des del desembre (per saturacions, dificultat d'accés, etc.), «s'han anat resolent».

Als hotels i a les pistes d'esquí / L'anunci fet ahir per Casadevall del wifi gratuït per a tothom va anar acompanyat d'un projecte més: el d'estendre la xarxa més enllà de l'eix comercial de la vall central A partir de la tardor podrem veure aquest servei al Pas de la Casa. També s'han iniciat converses amb propietaris d'hotels, bars, restaurants i comerços per introduir-ho, de manera que part de la publicitat que sortís cada 15 minuts fos la seva. Finalment, s'han iniciat negociacions amb les pistes d'esquí.

Amb tots ells, Casadevall va afirmar que hi ha bona sintonia i que tot apunta que es podrà arribar a acords. Així, si es va seguint el calendari fixat per Andorra Telecom, es podrà començar a eliminar aquest «gap» actual fins arribar a la idea plena de l'smart country.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT