PUBLICITAT

Els ral·lis tornen a escena

  • L'Espanyol d'asfalt es reprèn amb els Vinyes i Carchat al Ferrol; l'Skyrunner, també protagonista
IVÁN MOURE
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
A l'esquerra, el Suzuki Swift de Joan Vinyes al ral·li de Sierra Morena, al maig. A la dreta, Òscar Casal ?a l'esquerra? i Sintu Vives en la meta de la Dolomites Sky Race, el mes passat Foto:FOTOESPORT

En ple mes d'agost i amb gairebé tothom de vacances, hi ha esports típics d'estiu que no s'aturen. És el cas dels ral·lis amb el Campionat d'Espanya d'asfalt, que es reprèn després de gairebé dos mesos de descans amb els germans Vinyes i Joan Carchat en competició. També tindran protagonisme les curses de muntanya amb la Copa del Món, una a Andorra i l'altra a Suïssa.

MOTOR. JOAN VINYES LLUITA PER DEFENSAR EL 'TOP-5'

Joan Vinyes i el seu copilot, Jordi Mercader, tornaran a pujar-se aquest cap de setmana al Suzuki Swift S1600 per donar continuïtat a l'impressionant ratxa de resultats protagonitzada en la primera part de la temporada, gràcies a les quals van estar entre els millors de la classificació provisional de la Divisió 2 –és segon– i en el top-5 de l'absoluta.

El germà gran dels Vinyes, un bon coneixedor de tots els ral·lis de la península ibèrica, és conscient de què el Ferrol té un plus afegit de dificultat a causa de l'orografia de la zona, a més de la inestabilitat climàtica. Per això va mostrar preocupació d'un recorregut que pot crear confusió: «Hem competit aquí en més d'una ocasió i coneixem les especials, però malgrat tot, és fàcil equivocar-se en un encreuament o confondre una corba amb una altra de similars característiques. No és fàcil establir referències visuals».

Amb tot, el pilot de Suzuki MotorSport sap que la classificació actual no li permet cometre errades en el desenllaç final del Campionat d'Espanya: «Queden cinc ral·lis i començar amb un zero seria un llast molt dur i difícil de recuperar. No podem fallar si volem mantenir les opcions d'aconseguir en triomf en la Divisió 2 i entre els cotxes de dues rodes motrius».

Amàlia Vinyes, que està centrada principalment en l'Eurocup Seat Lleó, va ser convidada per Suzuki MotorSport per disputar aquesta prova de l'Espanyol, amb Aintzane Goñi com a copilot. No és que canviï de plans a mitja temporada, sinó que per a ella és «un test excel·lent» per afrontar el seu calendari de competició amb més preparació.

Per últim, l'equip ACSM-Banco Madrid que formen Joan Carchat i Claudi Riveiro buscaran el triomf en el grup N i la Mitsubishi EVO Cup amb el Lancer EVO X, ja totalment disponible després de l'avaria patida en la prova anterior: «Abandonar al Bierzo ens obliga a fer un bon resultat aquí. Sabem que els trams són complicats, però ho donarem tot», va assenyalar el pilot andorrà.

L'edició 2014 del Ral·li del Ferrol estarà distribuït en dues etapes en un total de 528,47 quilòmetres dels quals uns 200 seran cronometrats: la primera amb tres especials que es va disputar ahir –sense resultats provisionals al tancament de l'edició– i la segona, avui, amb sis.

CURSES DE MUNTANYA. EL COMAPEDROSA TORNA A L'SKYRUNNER.

La cursa del Comapedrosa és una cursa nova aquesta temporada que forma part de les National Series de la Copa del Món, però el cert és que aquesta prova va néixer al 2004 amb l'Skyrunner i va ser un referent internacional fins l'any 2009, que va desaparèixer del calendari. Un lustre després sembla que no hagi passat el temps, perquè en aquesta renovada primera edició que es disputa avui hi ha més de 250 inscrits, una xifra que dobla qualsevol de les curses de la Copa d'Andorra. I és que la Comapedrosa forma part del circuit hispanoandorrà amb, per exemple, la mítica Zegama. Per això hi haurà corredors del nivell de Jessed Hernández o Agustí Roc.

CURSES DE MUNTANYA. ÒSCAR CASAL, A L'SKY SERIES DE ZERMAT

La National Series de Comapedrosa no serà l'única prova de l'Skyrunner, ja que a Zermat (Suïssa), hi ha avui també la tercera cita de les curses Sky. A la línia de sortida hi haurà el corredor de la FAM Òscar Casal, 49è en la general amb 34 punts obtinguts a Dolomites. S'ha perdut les altres dues, però el top-20 està a 30 punts i pot arribar-hi.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT