PUBLICITAT

L'ACA valorarà si mantenir el format del Ral·li o obrir-se a l'exterior

  • El debat intern es planteja entre reduir la participació a 90 vehicles o bé augmentar-los sortint d'Andorra
R. MORA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un dels participants de la 43a edició del Ral·li d'Andorra, durant la sortida des del poble d'Ordino, dissabte a la tarda. Foto: JAS

El debat existeix i és necessari per saber exactament quin és el futur del Ral·li d'Andorra. Aquesta cita esportiva ha arribat a un punt d'inflexió després de la 43a edició disputada el passat cap de setmana. No és fàcil la solució però tampoc no pot haver-hi molta meditació, perquè la maquinària organitzativa ha d'engegar-se abans de l'hivern. La qüestió és saber si es vol una cita esportiva consolidada i tancada a menys de 100 participants, o bé s'aposta per obrir la mà i fer la prova més gran. La junta de l'Automòbil Club d'Andorra haurà de prendre una decisió en les pròximes setmanes.

«L'actual format del Ral·li d'Andorra no pot suportar una xifra de 100 vehicles, i per tant l'any vinent si continuem així haurem de deixar-ho en 90». Així ho manifestava el secretari general de l'ACA, Toni Sasplugas, que considera que s'ha arribat a uns màxims que o es varien o s'han de tornar a xifres anteriors. No sembla, això sí, una perspectiva negativa, sinó «realista»: «Aquesta edició ha anat molt bé, tothom ha acabat content, però 100 vehicles –97 en concret– són massa». «Amb les carreteres del país», continua Sasplugas, «no en tenim suficient, hauríem d'oxigenar», tenint en compte a més que s'han hagut de fer dos reagrupaments –a Canòlich dissabte a la nit i a Arcalís diumenge al matí–, el que ocasiona problemes d'espera als pilots.

Així doncs, el debat intern ha de fer madurar la idea de tenir un renovat Ral·li, o bé un que mantingui el mateix esperit. Les opinions són diverses: hi ha qui aposta per mantenir l'estatus actual de referència amb una normativa de regularitat molt clara i amb traçada –«som una referència, ens ho diuen els pilots», assegura Sasplugas–, i hi ha que prefereixen deixar entrar més vehicles i apostar per sortir del Principat, oferint així una oferta més ampla.

LA INSCRIPCIÓ ÉS BARATA: 180 EUROS / El Ral·li té una bona acollida per moltes raons, però també perquè la inscripció és econòmica. Els participants paguen 180 euros per vehicle, tot i que després aquesta xifra es pot ampliar si es contracta un servei d'hotel per l'estada dels dos o tres dies que implica la competició.

GUANYA VILATARSANA / 2011, 2013 i ara 2014 han estat les victòries de Kim i Helena Vilatarsana amb el seu Renault 5 Copa Turbo). En el podi de l'actual edició els han acompanyat en la segona posició els bascos Iker Rekerta i Koldo Cepeda (Volkswagen Golf GTI) amb 36,1 punts, pels 25,8 dels catalans. En la tercera plaça, amb 42,6 punts, van finalitzar Josep Maria Carreras i Estel Soler (Volkswagen Golf GTI).

Aquests tres equips, i fins la 7a posició dels andorrans Josep Carrancà i Ignasi Viñas (Volkswagen Golf GTI), tots han estat vehicles i copilots ajudats pels aparells de control de la velocitat –el 60% dels equips els utilitzen. Carrancà i Viñas van competir, per contra, amb el model clàssic, això és les taules de dades que el copilot ha d'estudiar en paper i controlar així la velocitat en la lluita per la regularitat. Són els de la classificació amateur.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT