PUBLICITAT

El lideratge i la comunicació són els puntals de la futura ISO

  • La nova normativa s'implementarà durant el proper any
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Aureli Arribas, director gerent d'Assegurprevenció, durant l'apertura de la Jornada, ahir Foto: ÀLEX LARA

L'Organització Internacional de Normalització (ISO) va publicar l'esborrany de la futura ISO que s'implementarà al llarg del 2015 i que fixa les normes de qualitat que s'han de seguir les empreses amb l'objectiu de guanyar eficàcia i eficiència. Es tracta d'un document obert en el qual es podran realitzar aportacions fins el pròxim 10 d'octubre.

L'objectiu principal de la revisió de la norma del Sistema de gestió de la Qualitat és facilitar la seva implantació en tot tipus d'organitzacions, adaptant-se als nous temps i a les necessitats de les organitzacions, en un entorn global cada vegada més complex, exigent i dinàmic. Els interessants podran fer comentaris a l'esborrany a traves de la web d'AENOR.

Entre d'altres millores, el document presenta una redacció més concisa i clara, aplica tots els requisits explícitament tant als productes com als serveis, adaptant el seu plantejament a les particularitats de la prestació del servei. Millorar el lideratge, amb una més gran implicació per part de l'alta direcció de les empreses en el sistema de qualitat, aconseguir una comunicació externa i interna més eficaç o ser capaços d'identificar els factores externs i interns que incideixen en l'organització, formen part de l'increment de la qualitat.

A més ,es fa especial èmfasi en l'enfocament a processos, ja que és un dels pilars de qualsevol sistema de gestió de qualitat que inclou els riscos i oportunitats que són necessaris tractar per aconseguir els resultats previstos. Tot i que aquests darrers elements no són cap novetat en relació a normes anteriors, la futura ISO incideix en «identificar el risc i emprendre les accions per minimitzar el seu impacte», segons va explicar Alfons Oliver, responsable d'operacions i tecnologia d'AENOR de Catalunya.

A més l'ISO continua tenint com un dels seus principals objectius facilitat la integració amb altres sistemes de gestió. Es mantenen l'estructura, textos, termes i definicions comuns establerts per a totes les normes de gestió.

Aureli Arribas, director gerent d'Assegurprevenció va manifestar que la nova norma ISO pretén assolir una «empresa saludable per tal de millorar la qualitat de les persones i del seu entorn de treball».

Una normativa que acostuma a ser revisada cada sis o set anys, adequant-se a nous conceptes, per un comitè que es va crear l'any 1979 i que està format per 119 països.

La ISO està pensada per ser aplicada a qualsevol tipus d'organització, ja sigui pública o privada. Des de la seva instauració a l'any 1987 ha patit diferents modificacions però amb objectius comuns en la millora de la gestió de la qualitat, l'orientació al client i enfocar-se en els processos.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT