PUBLICITAT

Optimisme moderat per la caiguda del turisme rus i un hivern més curt

  • El ministeri preveu que 1.184.912 persones visitin Andorra fins l'abril, un 1,8% més que l'any passat
  • S'invertiran 3,6 milions, prioritzant França per davant d'Espanya i potenciant els canals visuals
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Camp presenta la nova campanya d'hivern, ahir als cinemes Illa Carlemany Foto: ÀLEX LARA

El Ministeri i Andorra Turisme han ideat per aquest hivern una campanya visual, impactant, la qual gira entorn d'un espot molt cinematogràfic que capta l'atenció de l'espectador només començar (poden trobar l'enllaç del vídeo al final d'aquesta notícia). És la millor campanya de totes les que han fet durant aquesta legislatura, va assegurar ahir el ministre Francesc Camp, i preveu portar a Andorra 1.184.912 turistes. Són un 1,8% més que fa un any, un augment més moderat que el que darrerament ens tenien acostumats i «no tan alt com hauríem volgut». Ve motivat per dos «factors negatius». Per una banda una temporada gairebé 20 dies més curta que la passada (s'acabarà el 12 d'abril i l'anterior va acabar el 21), i per altra la baixada del turisme rus, que es preveu que serà «com a mínim del 10%».

Camp va reconèixer que el turisme rus era un dels pilars del creixement dels darrers anys, i que afectarà de manera considerable. Per compensar-ho, però, es preveu seguir creixent en el mercat britànic, en el portuguès (que sembla que es recupera) i en d'altres països minoritaris. Així, les previsions de turistes de nacionalitats que no siguin ni espanyola ni francesa romandrà estable en relació a l'any passat (crescuda del 0%).

Pel que fa als espanyols, Turisme preveu créixer un 2,3% (mantenint la crescuda viscuda a l'estiu), mentre que els francesos es quedaran en un 1,8%. Precisament el mercat francès és de les principals espinetes tant del ministeri com d'Andorra Turisme dels darrers anys. El darrer estudi de mercat evidenciava que a França es veu Andorra com una destinació de compres i no com una d'hivern.

Per aquest motiu, en aquesta campanya se «segueix l'aposta pel mercat francès» per intentar canviar la percepció «que Andorra només és shopping». Així, «s'invertirà més a França que a Espanya». Per exemple, dels 2,1 milions que s'invertiran per a campanyes publicitàries (a touroperadors s'hi destinen 1,1 milions), el 46,77% es destina al mercat francès.

Un surfista a l'avinguda meritxell / ¿Però, en què consisteix la campanya? Aquest hivern hi ha una derivació de l'eslògan utilitzat fa un any Andorra, una història que comença en blanc. Ara s'ha escollit Andorra, una altra història, una frase que es visualitza al final d'un espot espectacular on un surfista de neu, que comença el seu descens saltant des d'un helicòpter, recorre amb la seva taula diversos punts turístics dels país com les pistes, Caldea o l'avinguda Meritxell i Carlemany. Es començarà a comercialitzar a partir del 20 de novembre.

Tenint en compte que aquest any s'ha apostat molt per fer girar la campanya entorn d'aquest espot, s'ha optat sobretot per canals visuals com el cinema i la televisió, en detriment de la ràdio i la premsa escrita. També s'utilitzen opis, on el vianant podrà visualitzar el vídeo donant al play que hi haurà al propi opi.

En el cas d'Espanya, es promocionarà la campanya a canals nacionals temàtics, a TV3 i a 8TV, de manera que s'arribarà a una cobertura del 40%. A França, l'espot serà emès a informatius i a una telenovel·la de France3 arribant a un 11,4% de cobertura nacional.

També s'utilitzarà el cinema, arribant a 1 milió d'espectadors a Espanya i a més de 3,6 a França, on es podrà visualitzar l'espot durant quatre setmanes abans de projectar-se la pel·lícula Els pingüins de Madagascar. Finalment, també es promocionarà Andorra a revistes temàtiques dels dos països veïns.

D'altra banda, i com ja ve sent habitual, s'utilitzarà el canal online (internet), per arribar a més països a part dels veïns. Portugal, el Regne Unit, Irlanda i Rússia també podran veure la campanya per premsa digital, pel youtube o per pàgines especialitzades de viatges. Qualsevol d'aquestes accions cercaran que els espectadors acabin interessant-se per entrar a la pàgina web visitandorra.com, que es renovarà després d'un any i mig per fer-la més atractiva.

La resta de mercats als quals s'arribarà mitjançant touroperació seran Israel, Polònia, Bèlgica, Suècia, Brasil, Països Baixos, Alemanya i Dinamarca. No hi ha novetats respecte a l'any passat.

El proper pas serà arribar al mercat xinès. Camp va explicar que la setmana vinent hi ha previst un viatge per començar a fer contactes cara l'any vinent.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT