PUBLICITAT

Amàlia Vinyes busca la fórmula per disputar l'Espanyol de ral·lis

  • Si no surt bé, el Campionat de Resistència serà l'alternativa i l'Eurocup Seat Lleó tornarà a ser la prioritat
IVÁN MOURE
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El Seat Lleó d'Amàlia Vinyes, amb el dorsal 13, en una de les carreres de l'Eurocup de l'any passat al circuit anglès de Silverstone Foto: FOTO ESPORT

Amàlia Vinyes té molt clar com enfocar la temporada 2015, que començarà a l'abril. I tractarà de fer entrar novetats. El que té clar és que l'any passat es va comprar un cotxe nou per disputar l'Eurocup Seat Lleó i que aquesta serà la seva prioritat.

La pilot andorrana es busca una segona competició cada any per tapar dates lliures, rodar-se o provar. El fet és no estar aturada. L'any passat va alternar l'Eurocup amb el Campionat d'Espanya de Resistència, el CER, que fins fa dues temporades era la seva prioritat. La planificació per al pròxim curs, però, serà una altra. Amàlia està buscant la fórmula per fer Campionat d'Espanya de ral·lis, que fa temps que la sedueix. «No sé si seria asfalt o terra ni hi ha res decidit però tinc clar que si em surt aquesta possibilitat, llavors descartaria el CER. M'agradaria poder defensar el títol però confeccionar la temporada és com fer un puzle i no puc fer-ho tot, s'ha de descartar alguna cosa», va assenyalar la petita dels Vinyes.

Ahir mateix es va descartar l'opció de lligar-se amb Opel, que ha creat un equip femení per córrer l'Espanyol d'asfalt, però encara mou altres vies per acabar competint amb el seu germà, que d'entrada repetirà en la Copa Suzuki Swift, tot i que ella matisa: «No correríem junts».

TRES CIRCUITS NOUS A L'EUROCUP / El calendari de l'Eurocup 2015 ja està confeccionat i destaca per comptar amb set proves de les quals tres són en circuits nous. L'anàlisi d'Amàlia era el següent: «Tot i que allà no em va anar gens bé l'any passat, Spa-Francochamps és un circuit impressionant i és una llàstima que no hi tornem. De la resta, potser Silverstone és el més exigent, ràpid i tècnic. Nurburgring, Monza i Barcelona són els que repetirem. Dels que no conec, Paul Ricard, Estoril i Red Bull Ring, si hi podem realitzar algun test serà perfecte i sinó entrenaré amb el simulador».

OBJECTIU: TOP-TEN / També té clars els objectius. La temporada passada va tenir nombrosos problemes amb el cotxe. Per exemple en les primeres curses se li aturava el motor, un problema mecànic que pel que es veu succeïa en alguns dels Seat Lleó nous. També va haver de pagar el peatge de ser nova en aquest campionat, trobar-se en diferents situacions... En resum, adquirir experiència. «Aquelles dificultats són història. Per a la pròxima temporada vull lluitar per estar al top-ten. Sé que no és un objectiu massa exigent. L'any passat, de fet, quan no tenia problemes em movia per aquestes posicions.

Amb tot, ella sap que cada cap de setmana no pot relaxar-se ni un instant. «Hi ha molta competitivitat i un gran nivell. El millor resultat que vaig fer al 2014 va ser sortint des de la pole-position. Així que serà important anar a totes ja des dels entrenaments oficials per poder començar la cursa en la zona capdavantera de la graella, però per això també cal fer una bona posada a punt en les sessions lliures. És a dir, que hauré d'estar sempre concentrada», va sentenciar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT