PUBLICITAT

Ara sí, la G3 és a punt

  • Després de la cancel·lació de la setmana passada, les GSeries BPA tornen amb canvi en el sentit
A. CANES
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Gutiérrez, traçant la darrera corba del Circuit amb el seu Peugeot de quatre rodes motrius en la G2, el passat 17 de gener, prova que va guanyar. Foto: JAS

Tot i que després de la cancel·lació de la G3, la setmana passada, per la previsió meteorològica, es va proposar que la G3 i la G4 es disputessin en dos dies consecutius, demà i diumenge, finalment a principis de setmana es va reorganitzar el calendari des de l'organització i van córrer les tres proves restants una setmana. Per tant, la G4 serà el proper dia 14 de febrer i la G5, la darrera cita del calendari, serà el dia 21.

La gran feina que han realitzat des de l'organització per mantenir les condicions del Circuit de la manera més òptima possible, permetrà que els cotxes sobre gel puguin gaudir al màxim del gel.

CAP favorit en la categoria reina/ De nou, la categoria de quatre rodes motrius ha quedat amb una llista molt similar a la de les dues proves anteriors, amb la diferència del tàndem de pilots nous convidats. Nil Solans continua líder destacat en 4RM després de vèncer en la G1 i fer una bona actuació en la G2, i el defensarà davant pilots com Carlos Ezpeleta, que es manté en el segon lloc a 11 punts de Solans en la classificació. El campió de l'edició de l'any 2014 és tercer amb 64 punts. Un altre dels pilots a tenir en compte és Marc Gutiérrez, que tot i ser en la sisena posició de la general, va avisar de les seves capacitats en la G2, quan va obtenir la victòria després de completar les dues finals.

Carles Checa, amb el MotoGP Team/ En aquesta edició, l'ex pilot de Moto GP, Carles Checa és el convidat per a què es posi al volant d'un dels seus vehicles de l'equip de Dorna. El campió del món de Superbikes el 2011 s'afegirà a la participació de pilots com els germans Pol i Aleix Esparagaró, Tito Rabat, Hiroshi Aoyama o Loris Capirossi, entre altres, a les personalitats del mundial de motociclisme que han passat pels volants dels vehicles del MotoGP Team.

Les dues rodes motrius, ajustades/ Després de dues proves, Lluis Bogordà és el líder en la categoria de dues rodes motrius després de fer-se amb la primera plaça final de la G2. Tot i això, les 2RM estan molt més igualada que la categoria reina. Només cinc punts separen Bigordà i Edgar Montellà, del Programa de Joves Pilots de l'Automòbil Club d'Andorra, que té 75 punts pels 80 del líder. Jaume Bartumeu, que també forma part del programa de l'ACA, va ser el vencedor de la G1, però després de la G2 va passar a la tercera posició de la classificació, però també serà una amenaça per al lideratge de Bigordà.

El sentit de gir invers, la novetat/ Aquesta edició de la G3, comptarà amb una novetat en el sentit del traçat del Circuit d'Andorra-Pas de la Casa, i totes les curses es disputaran en aquest sentit. Per tant, els automòbils circularan en el mateix sentit que les agulles del rellotge i atorgarà una visió completament diferent del circuit per als pilots, ja que la recta principal serà en baixada. La corba ‘joker' es mantindrà, però serà més curta i serà just al principi de la parabòlica. Tot i això, les normes respecte a aquesta corba seran les mateixes, i els pilots de les dues categories hauran de passar per ella una vegada durant la disputa de la seva final.

Sergio Vallejo i Riku Tahko en el duel/ En aquesta tercera prova del calendari, l'enfrontament d'1 contra 1 , el ‘The Duelo', el duran a terme els campions de ral·lis, Sergio Vallejo i Riku Tahko. L'espanyol és l'actual campió d'Espanya de Ral·lis, títol que també va guanyar el 2009. Per la seva part, Tahko va ser campió Júnior de Finlàndia el 2004 i millor debutant del WRC l'any següent.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT