PUBLICITAT

ANDORRA LA VELLA

Camp exhibeix l’oferta turística per captar el mercat xinès

Els ‘touroperadors’ visitaran eixos comercials i el patrimoni cultural d’Andorra

Per IVÁN ÁLVAREZ

Francesc Camp dóna la benvinguda a la delegació xinesa, ahir
Francesc Camp dóna la benvinguda a la delegació xinesa, ahir | SFG
El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, va donar ahir la benvinguda a una delegació d’operadors turístics xinesos que fins aquest divendres estaran a Andorra, convidats pel país, per conèixer el Principat i valorar les seves possibilitats com a destinació turística. 
Un total de 18 touroperadors xinesos participen en el primer FAM trip –viatge de familiarització– organitzat per Andorra Turisme i el touroperador xinès Phoenix Travel Worldwide, en col·laboració amb  diferents empreses turístiques andorranes. Camp va exposar que l’objectiu d’aquesta acció és donar a conèixer als professionals xinesos els principals atractius turístics del país i va afirmar que «ha arribat l’hora d’apostar fermament pel mercat xinès i, tot i ser conscients de la dificultat que comporta captar aquest turista, l’opció de visitar en poc temps un país, com és Andorra, amb tots els atractius que té, és un reclam que pocs països poden oferir».
El responsable de la cartera de Turisme i Comerç va posar l’accent en la qualitat de l’oferta turística del Principat («es facturen gairebé vuit milions de visitants l’any i es té un dels millors ratis, amb més de 100 turistes per habitant») i va destacar l’activitat en l’entorn de muntanya, els dos milions d’entrades venudes a les estacions d’esquí, el senderisme, el shopping, la competitivitat respecte als països veïns que suposa el tenir un impost sobre el valor afegit d’un 4’5%.
Camp va explicar que aquesta acció és un pas més dins l’estratègia de promoció turística per tal d’incloure Andorra, a partir del 2016, en el paquet de viatges que els touroperadors xinesos programen a França i Espanya. El ministre va parlar «d’intent de captar al turista xinès, perquè sabem que no és fàcil. És un mercat que xifra al voltant de 100 milions de turistes a l’any i amb la previsió de multiplicar-se per tres o quatre durant els propers anys i, per tant, ho hem d’intentar». El responsable de la cartera de Turisme i Comerç va indicar que «farem altres accions en aquesta direcció com anar a Xanghai al novembre a fer un workshop amb diferents agents del sector turístic andorrà a seguir aquest treball que esperem doni els seus fruits en dos o tres anys».
Per part seva, Yu Guogang, director general del departament d’Europa de Phoenix Travel, va afirmar que el potencial d’Andorra pel turista xinès es basa en tres reclams «l’esquí, el shopping i Caldea» i que la seva agència treballarà per incloure Andorra dins el paquet de destins turístics dels xinesos. 
La delegació oriental aprofitarà aquests dies per descobrir el patrimoni cultural andorrà com el Santuari de Meritxell, la Casa de la Vall, Ordino, Pa, l’església de Sant Joan de Caselles o per visitar les instal·lacions de Grandvalira, el golf de Soldeu, Caldea-Inúu i els principals eixos comercials del país.
 
PUBLICITAT
PUBLICITAT