PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Emergències presenta una 'app' amb geolocalització

L’aplicació permetrà als serveis de rescat conèixer el lloc exacte

Per EL PERIÒDIC

Els Bombers de la Generalitat efectuant un rescat de muntanya.
Els Bombers de la Generalitat efectuant un rescat de muntanya. | Bombers de la Generalitat de Catalunya
El Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Emergència al Telèfon 112 CAT112  de la Generalitat de Catalunya ha posat en funcionament My112, una aplicació mòbil totalment gratuïta que localitza i envia automàticament la posició de l’alertant en una trucada d’emergència.

L’'app', gratuïta i disponible pels sistemes Android i iOS geolocalitza la trucada de forma automàtica augmenta la capacitat de resposta dels cossos d’emergències en el cas que que la persona que pateix l’emergència o que n’és testimoni, no sap on es troba exactament, per tant és pensada per a zones rurals, de muntanya, en trajectes per carreteres, i altres casos d’emergències fora de nuclis urbans.

Aquesta 'app', se suma a les altres dues que ha presentat els darrers anys el servei d’emergències de la Generalitat, la primera d’elles, presentada el 2013, permet a les persones sordes comunicar-se amb el telèfon d’emergències 112 a través de pictogrames, vídeos en llengua de signes en català i castellà, i un servei de geolocalització.
L’altra, presentada el 2014, és per a les persones estrangeres que visiten Catalunya i que no parlen cap dels idiomes en què el telèfon 112 dóna servei (català, castellà, anglès, francès i alemany). Aquesta app els permet també, com la de sords, comunicar-se amb el telèfon d’emergències a través de pictogrames i un servei de geolocalització en el seu idioma.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT