PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Empresaris del país s’apropen a les necessitats del turista xinès

El seminari, de tres dies de durada i impartit per Andrés & Wang Associats, rep una excel·lent acollida

Per IVÁN ÁLVAREZ

Àlex Andrés, un dels socis de l’empresa encarregada d’impartir el curs als empresaris andorrans.
Àlex Andrés, un dels socis de l’empresa encarregada d’impartir el curs als empresaris andorrans. | EMILIO PRENAS
Una representació del sector turístic, comercial i hoteler del país ha assistit aquesta setmana a un curs organitzat per la Cambra de Comerç, per tal d’apropar les necessitats del mercat xinès i exposar quin és el ventall de possibilitats existents per donar resposta a aquest perfil de turista, cada cop més incipient. Qian Wang, sòcia i professora d’Andrés & Wang Associats, l’empresa contractada per vehicular aquests plantejaments, ha estat l’encarregada d’impartir aquest curs que ha tingut tres dies de durada, del 22 al 24, desglossats quatre hores diàries i conformant un total de dotze. 
 
Aquest curs, dirigit a totes les empreses del sector turístic i comercial i qualsevol actor econòmic interessat en la Xina com a mercat emissor de turistes, va ser ideat com a «iniciació en la preparació a la rebuda del turiste xinès a Andorra», tal i com va apuntar Àlex Andrés, l’altre soci de l’empresa Andrés & Wang associats.
 
«El curs ha estat força genèric i destinat a oferir un suport a aquestes empreses interessades en el turista xinès», va indicar Andrés, i que pretenia «assentar unes bases genèriques per introduir aquest mercat a Andorra i, si la resposta és bona, poder ampliar alguns punts del programa de major interès».Sota el nom de  Estem preparats per rebre al turista xinès? el seminari va recollir set punts dins del seu temari i que van ser absorbits pels dotze representants del sectors interessats: hotels, agències de viatges, guies turístics, centre comercial i, fins i tot, una delegació del comú d’Escaldes-Engordany.

Un dels assistents, Joan Colominas, director de l’Apartahotel Cosmos, va mostrar-se molt satisfet de l’aprenentatge i va subratllar que el curs havia estat «força profitós». «Està clar que el xinès és un públic a tenir en compte pel futur i ens hem de saber posicionar aviat». Colominas va afegir que va sortir «molt content» del curs perquè «hem pogut treure conclusions i tenir certes nocions per poder conèixer millor aquest perfil de turista, amb les seves particularitats i curiositats».
 
Andrés, recuperant el fil, va destacar que «el curs em va deixar molt bones sensacions i els comentaris van ser força positius. Tractant-se d’un curs tan genèric, les notes que ens van posar la gent que va assistir van ser molt altes.  A més, sabem que hi hagut demandes de més cursos».
 
Perfil del turista xinès/ El mercat xinès «ja és el present» segons va assegurar Andrés i tots els sectors volen estar preparats. «És important que hi hagi una sensibilització de cara a aquest turisme, que és molt diferent al que es reb fins ara, i que Andorra aconsegueixi posicionar-se». Un canvi cultural força marcat i que Andrés coneix a la perfecció. «Durant el curs s’ha parlat del perfil d’aquests turistes, quina motivació tenen per viatjar o quina és la seva estructura de despesa», i és evident que «el poder adquisitiu que tenen és molt llaminer». En aquest sentit, va incidir en que aquest turista té les seves particularitats i Andorra ha de treballar, de fet aquesta fase ja s’ha encetat, en saber captar el seu interès i fer la vida més còmode al visitant xinès. 
 
A més, va detallar que el Principat té «un punts molts forts» que el posen en primera línia de destinació pel mercat xinès, ja que té aspectes que el turista del país oriental demana i sap que pot trobar aquí. «La natura, la tranquil·litat, l’aire pur i la no presència de contaminació que sí hi ha a les grans ciutats, cels blaus, pobles petits i tenir l’experiència d’una vida relaxada» són trets característics que, actualment, el turista xinès desitja pels seus dies de descans.
 
Així, Andrés va apuntar que el perfil de visitant d’aquest país és «un turista molt jove, d’entre 25 i 40 anys», dintre de l’heterogeneïtat que comporta un país tan gran, hiperconnectat al món, usuari altament actiu d’internet i xarxes socials i disposat sempre a compartir les seves experiències. És un tipus de turista «que busca lligams amb la seva cultura i una relació amb aquells pobles que puguin tenir una història darrera i això pot ajudar molt».
 
Tot i el seu principal interès cultural, tampoc es pot afirmar que el turista xinès s’allunyi del visitant estàndar, ja que «sempre hi ha temps per les compres», va indicar el responsable d’Andrés & Wang. «I ells són bons compradors», va subratllar. La xifra no és gens menyspreable, ja que «la mitjana de despesa del visitant xinès és de 1.800 euros per persona a Espanya i, a altres destinacions com Suïssa o Alemanya, pot arribar a 2.500 euros tranquil·lament», va desvetllar. I, a més, s’ha de tenir en compte que del turista emissor xinès «només arriba a Europa un percentatge mínim, el 10%. Les bases de la captació ja estan presentades i ara «cal treballar en aquest mercat», va cloure Andrés. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT