PUBLICITAT

La Seu d'Urgell

L’Arxiu Comarcal de l’Alt Urgell té més de 300.000 expedients

L’òrgan ha acumulat més d’1,4 quilòmetres de documentació

Per EL PERIÒDIC

Documentació al Consell Comarcal de l’Alt Urgell.
Documentació al Consell Comarcal de l’Alt Urgell. | ACN
L’Arxiu Comarcal de l’Alt Urgell (ACAU) ha ingressat més de 300.000 expedients d’ençà que va obrir les seves portes l’any 2010. Aquest ha estat l’arxiu de Catalunya que més documentació ha ingressat en aquests anys, segons ha informat l’ACN. El total d’expedients s’equipara a 1,4 quilòmetres de documentació, unes 14.000 caixes de documents. 
 
El director de l’ACAU, Julio Quílez, va explicar ahir que entre tot aquest munt d’arxius ha entrat tota mena de documentació: d’administració pública, ja sigui local, autonòmica, perifèrica de l’estat, judicial, fins a documentació privada d’empreses, de particulars, d’institucions o notarial. 
 
Quílez va destacar que estan contents de «la resposta que hem tingut des de la inauguració tant per part de l’administració com per parts dels particulars».
Tota la documentació que ingressa a l’ACAU passa per uns criteris de selecció fomentats bàsicament en un test que ajuda a discernir si els arxius són importants per quedar registrats o no. 
 
Importància dels arxius / Una part important d’un arxiu és l’accés que hi ha a la informació que emmagatzema. En aquest cas, Quílez va apuntar que «normalment l’accés a la documentació va lligada a la descripció que hem fet». En aquest sentit, «tenim molta feina, ja que n’ha entrat molta». Un cop la documentació està descrita es va posant a disposició, ja sigui per a consultar en línia com físicament.
 
El director també va explicar que hi ha una gran afluència de persones tant a nivell d’investigació com de consulta. A més d’assegurar que  l’Arxiu compta cada cop més amb la participació de gent «en les activitats pedagògiques i difusió que fem i estem veient que l’administració cada cop també consulta més». Actualment l’ACAU té tres persones treballant en plantilla, un director, l’arxiver local de la Seu i una administrativa. Tot i que poden rebre fins a sis persones provinents de diferents plans d’ocupació comarcals. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT