PUBLICITAT

El Pantocràtor de Taüll, com a 'souvenir' turístic

I. C.
LA SEU D'URGELL

El Pantocràtor de Taüll i la muntanya del Canigó figuren entre les icones que potenciarà com a souvenir turístic el Departament català d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat. El conseller Josep Huguet ha explicat que aquest objectiu forma part d'un pla més extens per posar en valor els símbols propis del país.

Huguet esmenta directament el romànic del Pirineu com un actiu que encara no ha estat prou explotat. Per això, el Pantocràtor entra en una llista de 120 símbols del país, dels quals uns quants es volen explotar com a souvenirs per als turistes. D'altres símbols que es potenciaran són la Sagrada Família i l'obra de Gaudí en general, ja consolidada com a record turístic de Barcelona. També es divulgarà el Caganer, els correfocs o bé el conegut quadre del pintor Casas i Pere Romeu en un tàndem. Amb aquesta acció es vol oferir a mitjà termini una alternativa als souvenirs més tòpics, heretats de l'època franquista i dels inicis del turisme de masses.

D'altra banda, Huguet remarca que el seu departament treballa en altres accions que giren entorn del turisme de la identitat, ja que segons el conseller "els nous models turístics es basen en la vivència del visitant i en l'experimentació d'emocions i sensacions".



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT