PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Els clients no traspassats a Vall Banc impugnaran la resolució

La Plataforma d’Afectats assegura que no s’està informant dels motius del bloqueig d’alguns comptes

Per LÍDIA RAVENTÓS

Un home es dirigeix a l’oficina de Vall Banc de l’avinguda Carlemany, ahir.
Un home es dirigeix a l’oficina de Vall Banc de l’avinguda Carlemany, ahir. | TONY LARA
En el primer dia de funcionament de Vall Banc encara hi havia clients que desconeixien si havien estat o no traspassats a la nova entitat bancària i per tant, si podien o no disposar dels seus estalvis o seguien tenint el seu compte bloquejat a BPA. Així ho va assegurar ahir l’advocada Anna Solé que juntament amb Gema Martínez lidera la Plataforma d’Afectats de BPA. En declaracions a EL PERIÒDIC, Solé va anunciar que impugnaran la classificació de clients ja que consideren que el procediment no s’ha fet degudament. «Tota aquesta informació s’hauria d’haver facilitat abans a la ciutadania. Anem per fascicles», va expressar.

Els darrers dies, alguns dels clients de BPA han rebut una carta per correu ordinari notificant-los si havien estat o no transferits a Vall Banc. En cas negatiu, se’ls informava que s’havien de dirigir a les oficines de BPA per saber com havien de procedir. «Se suposa que se’ls hi ha de dir si és perquè falta algun tipus de document o si és perquè hi ha alguna acció que consideren sospitosa», aclaria l’advocada. Amb tot, des de la Plataforma d’Afectats van subjectar que les persones que s’havien dirigit a les oficines no havien rebut la resposta indicada. «No els hi deixen veure les conclusions a les quals ha arribat BPA ni el seu expedient», exposava Solé que afegia que «no informen els clients ni dels passos que han de seguir ni de si poden o no impugnar la resolució».

Les advocades també discrepen sobre la metodologia que s’ha utilitzat per informar els clients, ja que «no està permesa pels tribunals». Segons va desenvolupar Anna Solé, aquest tipus de notificació no es pot fer per correu ordinari sinó que «s’ha de fer d’una forma directe i personal». «És tracta d’una informació molt important», va remarcar.
Per ara, la Plataforma d’Afectats no coneix el nombre exacte de persones que s’han trobat en aquesta situació i que ha decidit impugnar la classificació «perquè la base de dades només la té BPA». Tot i així, Solé augurava que «són molts clients». I va revelar que «són treballadors, gent d’aquí, que estava convençuda que serien transferits i que ara s’han trobat amb què no sense ni saber el perquè».

Segons va manifestar l’advocada dels afectats, tot plegat respon «a la mateixa sistemàtica de sempre». «Tornem a estar al túnel negre, jugant amb el desconeixement de la gent i això porta un desgast físic i psicològic», va garantir.

Tal i com van comunicar les advocades, els clients que vulguin impugnar la seva classificació i bloqueig de compte «estaran condicionats pel mateix termini de 15 dies, a comptar des de la data de la comunica escrita que l’AREB ha de fer individualment a cada client a tal efecte». Tot i que en aquesta ocasió és BPA qui firma les cartes i no pas l’AREB, des de la Plataforma recorden que l’auditoria dels comptes s’ha fet a instància de l’AREB com a entitat administradora de BPA. En aquest sentit, Anna Solé va remarcar que s’avisa dels termini de 15 dies per evitar que l’acció prescrigui. «S’entén que si els clients no impugnen, vol dir que estan d’acord en no ser transferits», va agregar.

Pel que fa a la rebaixa del 20 al 15% del saldo disponible dels comptes dels clients que l’AREB va canviar el dia abans de l’obertura de la nova entitat, Solé va dir que «no es tracta d’un error». «És una prova més de la manca de transparència d’aquest procés i de què hi ha alguna cosa que no s’està fent bé».

La resposta del Govern/ Preguntat pels periodistes en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres que va tenir lloc ahir, el ministre portaveu Jordi Cinca va assegurar que als clients que no han estat transferits «se’ls informa individualment del perquè i de què han de fer perquè finalment siguin traspassats».

Per la seva banda, el conseller delegat de l’AREB, César Goyache, va anotar que «com sempre hem dit, dins de BPA encara segueixen quedant clients que són transferibles si aporten la informació». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT