PUBLICITAT

Sant Julià de Lòria

La CASS i Andorra Telecom, els serveis públics més criticats

El temps d’espera i els elevats preus són les principals queixes

Per LÍDIA RAVENTÓS

L’entrada de l’edifici de la Caixa Andorrana de Seguretat Social.
L’entrada de l’edifici de la Caixa Andorrana de Seguretat Social. | TONY LARA
La Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) i Andorra Telecom són els dos serveis públics més mal valorats del país. Així ho mostren les dades del darrer estudi realitzat pel Centre de Recerca d’Estudis Sociològics (CRES). Els motius principals són el temps d’esperar en el primer cas i els alts preus en el segon.
Les queixes a la CASS representen un 40% de les respostes dels enquestats, en contra d’un 54% que considera que diu està molt o bastant satisfet amb el servei de la parapública. El 7% restant prefereix no contestar.

Pel que fa a Andorra Telecom, el 31% de la mostra està poc o gens satisfet amb el servei. Per contra, el 64% està molt o bastant content i el 5% no respon.

L’Hospital Nostra Senyora de Mertixell també està entre els serveis amb més crítiques, amb un 14% de les respostes desfavorables. En aquest cas però, el percentatge de gent que està satisfeta del servei rebut ascendeix al 80%. A més, el president del CRES, Joan Micó, va apuntar que l’atenció de l’hospital ha patit una certa millora respecte els resultats de l’última enquesta que va preguntar el mateix i que data del 2014 –amb un 32% de queixes–.

Micó, també va destacar els resultats referents als Serveis Socials i al Servei d’Ocupació, amb un 8% i un 16,5% de queixes respectivament. En ambdós casos, el percentatge de persones que no contesta és molt elevat –un 64% en el primer cas i un 65% en el segon– perquè, tal com va explicar Micó, és possible que no hagin utilitzat cap dels dos serveis esmentats.

Els motius de les crítiques/ Les persones que van afirmar estar poc o gens satisfets amb la CASS, van especificar que el que més els molesta és el temps d’espera (38%), la dificultat en procediments administratius (31%), seguit del tracte del personal que el va atendre (30%). Quant als serveis d’Andorra Telecom, el que més destaquen negativament els usuaris són els preus degut al monopoli de la parapública (44%), seguit del mal funcionament dels serveis (32%) i del temps que va tardar l’administració en resoldre una gestió (9%).

Els més ben valorats/ En contrapartida, el servei de tràmits del Comú i del Govern són els més ben valorats amb un 82% de respostes positives en els dos casos. 
PUBLICITAT
PUBLICITAT