PUBLICITAT

Escaldes 2011 costarà 400.000 euros

  • La meitat dels recursos els aportarà el Comú, i la resta, patrocinadors privats
  • La cerimònia inaugural ja té data: serà el 22 de gener al Prat del Roure
A. L.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El president de la CCC, en la presentació del logo d'Escaldes 2011. Foto: TONY LARA

Escaldes invertirà prop de 400.000 euros en la capitalitat de la cultura catalana, que exercirà a partir de l'1 de gener del 2011 en substitució de Badalona. Aquesta és la previsió amb què treballa la comissària, Montserrat Planelles. La meitat d'aquests recursos --200.000 dels 400.000 euros-- els aportarà el Comú; la resta, els patrocinadors privats i institucionals que espera captar per a la causa. Una xifra considerable --el pressupost total de Cultura puja a dos milions-- però que s'assembla més a l'auster mig milió que hi ha destinat Badalona que als 800.000 euros de Lleida 2007, a l'època de les vaques grasses, i que marcarà decisivament el programa d'Escaldes 2011: "Els continguts de la capitalitat es definiran en funció dels recursos econòmics que siguem capaços de generar".

El cert és que quan falten poc més de quatre mesos per a l'estrena de la capitalitat, l'únic que s'ha concretat és la data de la cerimònia inaugural, que tindrà lloc el 22 de gener al Prat del Roure. La resta és, de moment, una declaració de bones intencions: per començar, la retransmissió per TV3 de la Missa del Gall i/o de la cavalcada de Reis --la de les campanades de Cap d'Any, en canvi, està definitivament descartada. Segons Planelles, la decisió es prendrà en una reunió pendent amb la directora general de TV3, Mònica Terribas, però "tant la cònsol d'Adorra com el d'Escaldes hi estan especialment interessats". L'altre projecte en marxa d'Escaldes 2011 és el rescat del Pessebre Vivent, una iniciativa que pretén recuperar la memòria de l'obra magna d'Esteve Albert, que als anys 50 es va convertir, juntament amb Radio Andorra, en un dels signes d'identitat del país. El 29 de setembre expira el termini per presentar idees amb què revifar el Pessebre "com a element clau del patrimoni immaterial andorrà". La resta de continguts es començaran a perfilar a començaments de desembre, quan es presentarà l'agenda d'activitats trimestral que ha de substituir la guia Un mes a Andorra.

CAMPANYA D'IDEES De moment, Planelles va donar a conèixer ahir la campanya de captació d'idees, suggeriments i col.laboradors: 28.000 fulletons que es repartiran a tos els caps de casa i que han de divulgar la capitalitat entre la població, enriquir-ne la programació i --diu la comissària-- aconseguir "la implicació dels ciutadans i de la societat civil". Aquesta recollida de propostes s'allargarà fins al 31 d'octubre i es completarà amb una acció de publicitat exterior amb banderoles que arrencarà a final de setembre. Planelles va matisar ahir la que s'havia anunciat com una de les grans potes d'Escaldes 2011: el voluntariat. La comissària ha optat per un model que s'allunya del voluntariat massiu que va constituir un dels èxits de Lleida 2007, que va captar més de 5.000 voluntaris: "Ens interessa la participació, òbviament, però una gran bossa de voluntaris comporta despeses de gestió que no podem assumir. Així que el que farem serà demanar ajuda en casos concrets. I no en direm voluntaris, sinó col.laboradors". Pel que fa al calendari, Planelles va avançar que el gros de la programació es concentrarà a la primavera i a la tardor, precisament per afavorir la participació ciutadana i oferir un altre al.licient per desestacionalitzar el turisme. [email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT