PUBLICITAT

Andorra la Vella

Les reclamacions dels consumidors es redueixen al voltant d’un 10%

Els andorrans i els espanyols són els que presenten més queixes

Per Núria Segura Insa

Uns turistes passegen per Escaldes-Engordany.
Uns turistes passegen per Escaldes-Engordany. | Tony Lara
Tot i que fins ara es venia d’un creixement continuat en el nombre de reclamacions dels consumidors, l’any passat, per primer cop, es va experimentar un descens. En concret, es van registrar 701 queixes al Centre d’Atenció al Consumidor, un 10% menys que un any abans.  De fet, el 2015 és quan es va registrar el pic més elevat, ja que es va incrementar un 35% en comparació el 2014. La majoria d’aquestes queixes les van formular els andorrans (46%) i els espanyols (46%). 
 
La majoria de les reclamacions es van concentrar en el sector dels allotjaments turístics. El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, va destacar que com més habitacions té un establiment, major és el nombre de queixes que es presenten. Així doncs, els hotelers són els que va tenir més reclamacions, seguits dels apartaments turístics, aparthotels i càmpings. Camp va voler treure ferro a les dades i va dir que es tracta de poques reclamacions pel volum de turistes que venen a Andorra. «Uns 2,5 milions de persones pernocten en el país a l’any», va indicar el ministre. 
 
En aquests casos, el Govern fa de mediador entre les dues parts. Camp va explicar que només en un 5% de les ocasions no s’arriba a un acord. Això ha comportat un total d’onze expedients que han generat sancions per un valor de 6.100 euros.  

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT