PUBLICITAT

ESCALDES-ENGORDANY

Els transportistes busquen lloc a la capital per a un parc logístic

La Llei insta les empreses de transport a disposar de places d’aparcament per a tota la flota

Per ESTHER JOVER MARTIN

Vehicles de transport de mercaderies a la duana.
Vehicles de transport de mercaderies a la duana. | TONY LARA
La Disposició transitòria cinquena relativa a l’aparcament de vehicles pesants de la Llei 4/2015, del 15 de gener, dels transports per carretera, estableix que «tota empresa de transport públic i privat existent i de nova creació ha de disposar, en un termini màxim de tres anys, de places d’aparcament per a tots els seus vehicles». La norma es va aprovar el 15 de gener del 2015 i va entrar en vigor dos mesos després de ser publicada al BOPA, l’abril del 2015; per tant, cap a l’abril del 2018 es començarà a aplicar aquest aspecte de la llei.
 
Per donar acompliment a la llei, l’Associació de transportistes de mercaderies i carburants d’Andorra (Atmca) demanarà a la cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, la possibilitat de disposar d’un solar de grans dimensions per disposar «d’un parc logístic», segons va avançar ahir el gerent de l’Atmca, Víctor Filloy.
 
Actualment no és estrany trobar-se per tots els racons de la geografia camions aparcats en vorals de la carretera i en diferents pàrquings i solars. Per això, «la idea és trobar un aparcament central per als camions, ja que tenir-los distribuïts arreu ni és maco ni és pràctic», va comentar Filloy.
 
Segons la Llei del transport, els vehicles de més de 3,5 tones hauran de disposar de les seves places d’aparcament quan entri en vigor la disposició transitòria cinquena. És cert que moltes empreses disposen de terrenys per aparcar, però molts són llogats i sempre hi ha el risc que la propietat decideixi urbanitzar o vendre l’espai. «Estem a precari, necessitem més seguretat», va comentar Filloy.
 
Per això, en la trobada de divendres amb la cònsol Marsol el gerent exposarà la possibilitat de disposar d’una àrea específics –llogant-la, és clar– per crear aquest parc logístic per a la flota de les empreses de transport de mercaderies i carburants, actualment inexistent.
De fet, l’article 26.6 de la Llei de transport també estableix que «el transportista o l’empresa de lloguer de vehicles han de garantir que els vehicles integrats en la seva organització empresarial disposen d’aparcament suficient».
 
La llei del 2015 regula «activitats que no estaven previstes en la legislació actual, com ara el transport internacional de viatgers i el transport de mercaderies, nacional i internacional». Un dels objectius de la norma és «fomentar la constitució d’un autèntic mercat de transports per carretera i vetllar pel manteniment d’unes condicions de competència efectiva entre els transportistes». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT