PUBLICITAT

Ordino

Diferències pel repartiment de part dels diners dels forfets de Vallnord

EMAP i Secnoa han contractat una auditora externa per assolir un acord «on tots hi estiguem còmodes»

Per El Periòdic

Esquiadors a Arcalís.
Esquiadors a Arcalís. | Tony Lara

EMAP i Secnoa, les dues societats que gestionen les pistes d’esquí d’Ordino-Arcalís i Pal-Arinsal, respectivament, es troben a les portes de signar un nou contracte de mandat, el qual marca la manera de funcionar amb Vallnord, la marca conjunta amb què es comercialitzen les estacions, de cara a la temporada vinent. En aquest contracte les dues societats no s’han posat d’acord pel que fa al repartiment dels ingressos provinents de la venda d’una determinada tipologia de forfets que es comercialitzen des de Vallnord, uns forfets que suposen uns ingressos al voltant dels 38.000 euros, segons va informar ahir en consell de comú la consellera de l’oposició, Eva Choy. A causa d’aquesta desavinença, i tal com va admetre el cònsol major de la parròquia, Josep Àngel Mortés, s’ha contractat un servei de mediació, per «aclarir conceptes» i «trobar un acord on ens sentim còmodes els dos».

 
La qüestió constava en una acta d’una comissió mixta celebrada entre la corporació i Saetde i Choy es va interessar pel tema. De fet, va ser ella qui el va posar sobre la taula en el ple. El cònsol major, però, li va voler treure ferro a l’assumpte, tot i reconèixer que és la primera vegada que Vallnord ha d’optar per aquesta figura. Mortés va explicar  que el repartiment d’aquests forfets, pel que fa a les proporcions que s’ha d’endur cadascú, s’interpreta diferent entre EMAP i Secnoa, i que calia «trobar algú que ens posi d’acord». Però va assegurar que és un tema que «no preocupa en absolut» i que «no afecta gens ni mica les relacions» entre les dues societats. El que cal és «trobar algú que faci la interpretació adient perquè estiguem d’acord les dues parts, perquè hi ha clàusules interpretables.» 


Amb tot, el cònsol de la Massana, David Baró, va matisar que no es tracta de cap mediador, sinó «dels serveis d’una empresa d’auditoria que fixarà la manera com repartir aquests diners, una fórmula que ja s’ha utilitzat altres vegades». I és que va recordar que «cada vegada que es negocia el contracte de mandat, tenim un servei extern que ens assessora i calcula les ràtios». En aquest sentit va aclarir que es tracta «d’una bossa de diners nova, que no són massa, que ha sortit d’una tipologia de forfets específica» i que mentre «la Massana volia que els diners es quedessin a Vallnord, Ordino volia que fossin per a Secnoa». 


Choy, que no estava tan tranquil·la amb aquesta «controvèrsia», es va mostrar preocupada per com pot afectar el futur de la marca Vallnord, i més tenint en compte que ara Secnoa està liderada per Joan Viladomat, soci majoritari també de Saetde.

Forfet conjunt amb Saetde 

També relacionat amb l’estació ordinenca, el mandatari es va mostrar convençut, igual que ja ho va fer el director d’Arcalís, Xabier Ajona, en una entrevista concedida a l’ANA aquest cap de setmana passat, que hi haurà forfet conjunt amb Pas de la Casa-Grau Roig, perquè «és de sentit comú», va opinar. Ara per ara, però, no hi ha res tancat, va assegurar.


Finalment, i sense marxar de Secnoa, la minoria també va criticar que el comú hagi hagut d’assumir una factura extra de 22.000 euros per pagar a una empresa d’advocats per l’assessorament jurídic per al concurs públic i posterior traspàs de Secnoa a privats. Choy ho va definir com una despesa «mal prevista» que s’ha d’assumir amb diners públics, i va lamentar que aquesta adjudicació no hagués passat per concurs públic. La consellera de Finances, Maria del Mar Coma, va defensar que era una despesa difícil de preveure i, en qualsevol cas, va assegurar que ja és l’últim pagament que el comú haurà d’assumir per tot el traspàs de Secnoa. 

Crítiques pel cost de l’autobús del Serrat a Sorteny

El grup liberal al Comú d’Ordino considera que «s’estan destinant molts diners» per la prova pilot de la restricció de vehicles a l’aparcament de Sorteny i pel bus que puja des del Serrat fins a l’entrada de la vall. La consellera Eva Choy va manifestar que «ens està sorprenent els costos que pugen a uns 60.000 euros, entre els 28.000 de l’autobús, els 25.000 del condicionament de l’aparcament i els 7.000 per personal d’atenció al públic a Sorteny». Una de les despeses que més es qüestiona d’aquesta prova és la necessitat «d’un autobús de 52 places que farà 3 viatges per hora». Durant la sessió de comú, Choy va posar  en dubte que «arribin a pujar 156 persones per hora fins a Sorteny».  Amb tot, a finals d’estiu avaluaran si està sobredimensionat.

PUBLICITAT