PUBLICITAT

Turisme que va a mal borràs

FERRAN COSTA
Periodic
Foto:

Dies enrere el Ministeri de Turisme va presentar el balanç de la segona estada del Cirque du Soleil al país. Segons aquesta presentació, l'esdeveniment ha estat un èxit rotund sense cap mena de dubte, sobretot quan s'afirma que ha produït un impacte econòmic net de gairebé 13,5 milions d'euros, xifra que ha revertit directament en el teixit econòmic del país.

Quan hom parla amb hotelers, restauradors i comerciants, però, comprova que la seva percepció no és ben bé igual. De ben segur que hi ha persones amb negocis que rutllen, però una aclaparadora majoria ha de fer mans i mànigues per arribar a final de mes. La majoria d'hotelers et diuen sense embuts que, llevat dels mesos d'hivern, no guanyen diners. Per aquest motiu, amb certa timidesa, estan a favor d'iniciatives com aquesta, però saben que no és la panacea que alguns ens volen fer creure.

Molt més preocupants són unes altres dades, de les quals no s'ha fet tanta difusió. Aquest darrer mes d'agost hem tingut un 5,8% menys de visitants que l'agost de l'any anterior. Això comporta que, si fem un balanç interanual, la xifra de turistes continua baixant, malgrat les dades optimistes que presenten alguns informes. Som encara lluny d'una recuperació econòmica sòlida i estable, tot i que alguns tracten petits progressos com a grans assoliments. El sector turístic, un dels grans pals de paller de la nostra economia, no està, ni de bon tros, en vies de recuperació.

És simptomàtic que aquestes dades, les d'ocupació real durant els mesos d'estiu, no es contrastin amb les projeccions que, només sis mesos enrere, presentava el ministre de Turisme en roda de premsa amb motiu de la campanya d'estiu d'enguany. Aleshores el Govern va preveure que el nombre de turistes durant l'estiu s'incrementaria un 3%. La trista realitat, la que confirmen els fets un cop ha passat l'estiu, és que les previsions governamentals no s'han acomplert i, en lloc d'augmentar, les xifres disminueixen. En comptes de dir-ho així, però, amb aquesta rotunditat i amb les necessàries dosis de realisme, les dades negatives s'emmascaren donant pompa i ostentació als bons resultats que presumptament ha generat l'aposta pel Cirque du Soleil.

El sector turístic ha estat, és i ha de continuar essent un dels pilars bàsics de la nostra economia. Queda clar que dotar generosament el pressupost governamental dedicat a turisme no és suficient per redreçar la situació. És evident que tot suma, però cal analitzar acuradament quines accions són veritablement efectives per donar el suport necessari a aquest sector. H

Empresari



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT