PUBLICITAT

La necessitat de controlar la velocitat al volant

És habitual, massa habitual, extremadament habitual, trobar notícies sobre els excessos de velocitat dels vehicles amb matrícula andorrana. La setmana passada ens vam trobar amb una altra notícia en aquest sentit, quan un jove va ser controlat a 189km/h quan la velocitat màxima permesa era en aquell tram de 90km/h. Una bogeria que posarà en problemes a l’infractor, però que a més augmenta la mala imatge que tenen els conductors del Principat fora de les nostres fronteres. 
 
I hem dit fora, però també hem de mirar portes endins, perquè és evident que al nostre territori, tot i les dificultats perquè, de vies ràpides, escassegen, també trobem trams en què els més incívics es proposen saltar-se la norma i fer, per uns segons, del seu vehicle un cotxe de carreres.
 
És per això que qualsevol nova instal·lació de radar treballa en aquest sentit, i si bé a la zona de la Bartra ja n’hi ha d’aparells instal·lats per controlar la velocitat a 60km/h, el dia a dia deixa ben clar que no és suficient i que, potser, un radar de tram permetrà mantenir una velocitat més constant i menys perillosa per a la resta d’usuaris de la via. 
 
El nou radar de tram a aquesta zona encampadana se sumarà als ja actuals que es troben al túnel del Pont Pla, a la zona dels túnels de Sant Antoni en la seva boca nord (aquests dos limitats a 60km/h) i al túnel de les Dos Valires (80km/h). En tots els casos, però especialment a la Bartra, es viuen cada dia escenes de vehicles que aprofiten el doble carril i una rotonda que poden agafar gairebé recta per accelerar de manera descontrolada, i frenant només just a temps perquè el radar no salti. Amb  la intenció que això no passi, sinó que la velocitat es mantingui a la zona de manera més constant, els radars de tram proporcionen més seguretat per a tots.
 
Pot semblar un afany per recaptar diners amb multes, però a ningú li ha de fer nosa un radar de tram si del que es tracta és que tots tinguem més consciència de què al volant van moltes vides, no només la de qui condueix, sinó la dels acompanyants i aquells que comparteixen la via amb altres vehicles, de qualsevol tipus. Haurem de començar a entendre que la velocitat va en la nostra contra. Tant portes endins, com també a fora.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT