Andorra La Vella
Objectiu: 1,2 milions de turistes
La caiguda del visitant rus es veurà compensada amb el mercat anglès, irlandès i portuguès
Andorra Turisme és optimista i aquesta temporada d’hivern espera arribar a la xifra d’1.213.271 turistes, un 3,4% més respecte l’any passat. Tot i que la presència russa ha anat caient els últims anys, fins assolir només 12.000 turistes d’aquesta nacionalitat l’hivern passat, la xifra es compensarà amb el creixement del mercat portuguès, anglès i irlandès. A més, es preveu un augment del 4,6% de turistes francesos, una pujada del 3,7% d’espanyols i un increment de l’1,5% de turistes d’altres procedències. La campanya de comunicació a Espanya és molt important perquè el mercat espanyol representa tres quartes parts del nombre total de turistes que Andorra rep durant l’hivern.
Enguany, la temporada d’hivern serà més curta ja que les vacances de Setmana Santa cauen a finals de març. A més, el context econòmic, la meteorologia i el terrorisme són factors que poden afectar el turisme. Amb tot, «el ritme de les reserves i la tendència ens és favorable», va assegurar ahir el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku.
«Som més ambiciosos que mai. L’estiu ha estat excepcional, amb un augment del 18%, i ara tenim un repte important», va reiterar. «Volem arribar a 1,2 milions de turistes d’hivern dins dels 7 milions de visitants global que rep el país». Budzaku va aclarir que el turista fa estades més llargues, de fins a set dies, i amb una despesa de 130 euros diaris, mentre que l’excursionista no pernocta i es gasta una mitjana de 70 euros. «Hem de vendre Andorra com a destí vacaional perquè almenys s’hi pernocti una nit».
Els principals mercats turístics als quals es vol arribar són l’espanyol («que és molt fidel i està sortint de la crisi i ho hem d’aprofitar») i el francès («en el qual fa quatre anys que busquem captar nova clientela»). A Espanya i França la campanya de màrqueting s’allargarà fins al 15 de març i es farà en tots els canals disponibles, des de sales de cinema a anuncis en televisió i premsa i mitjans en línia. L’espot televisiu tornarà a ser el de la temporada passada, amb l’eslògan Andorra és una altra història, per optimitzar la despesa i perquè és un anunci de qualitat.
En total, Andorra Turisme s’ha gastat més de tres milions d’euros en el pla de mitjans per a l’hivern. La campanya de difusió també arribarà a diferents països, però en diferents dates i formats: Portugal, Regne Unit, Irlanda, Bèlgica, Països Baixos, Rússia, Israel, Polònia, Suècia, Lituània, Alemanya i Dinamarca rebra diferents impactes sobre Andorra com a destí turístic d’hivern, tot i que en alguns països només es treballa via touroperador.
A més de la inversió en mitjans de comunicació i canals de difusió on line i off line, amb l’objectiu de generar visites a www.visitandorra.com, Andorra Turisme també destina un milió d’euros en els esdeveniments esportius que tindran lloc en els dominis de Grandvalira i Vallnord.
«Aquest hivern podem créixer en 40.000 turistes més, tot i que a l’abril hi haurà un descens, però hem fet la previsió més optimista dels últims anys», va subratllar Budazaku. Amb les primeres nevades, la campanya d’hivern ha començat.