Escaldes-Engordany
La Cnaad queda constituïda per avançar en transparència
L’òrgan haurà d’avaluar la informació pública i resoldre recursos pel seu accés
La Comissió Nacional d’Accés i Avaluació de la Documentació (Cnaad) va ser constituïda oficialment ahir a la tarda. Es tracta d’un organisme que emana de la Llei de desembre, de transparència, accés a la informació pública i govern obert, i que té entre les seves finalitats ampliar i desenvolupar el principi de transparència, garantint el dret d’accés a la informació i documentació pública a la ciutadania.
Així, aquest òrgan consultiu i decisori, té dues finalitats: establir els criteris per al millor compliment d’aquesta normativa; i alhora, millorar la gestió documental de les administracions públiques per optimitzar l’emmagatzematge d’aquesta informació i fer-la més entenedora per als ciutadans. D’aquesta manera, la Cnaad té competències per avaluar la informació pública i també per resoldre recursos administratius relatius a resolucions dictades en matèria d’accés a la informació pública.
D’altra banda, aquest òrgan està format per un equip professional interdisciplinari: la secretària general del Govern; la responsable de l’Agència Andorrana de Protecció de Dades; la directora de l’Arxiu Nacional; una tècnica de l’àrea d’arxius i gestió de documents; un titular en dret especialitzat en dret administratiu; un economista; una persona de l’àmbit dels sistemes d’informació; una titulada en història i un representant de cada comú.
En darrera instància, el Govern va exposar que, per tal d’agilitzar el seu funcionament, durant la primera sessió constitutiva d’ahir a la tarda, es va estimar oportú crear dues comissions permanents amb la funció d’elaborar els treballs preparatoris que se sotmetran a la Comissió. Així mateix, també es preveu la possibilitat d’establir grups de treball sobre temes específics, així com és el cas de la presència puntual d’experts si es considera necessari.