PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L’Avinguda Carlemany, eix d’unió de les candidatures

Les quatre propostes exhibiran el tema de Vivand com a un dels punts destacats

Per IVÁN ÁLVAREZ

Enganxades de cartell de Demòcrates per Andorra.
Enganxades de cartell de Demòcrates per Andorra. | TONY LARA
Escollir l’Avinguda Carlemany, en alguns dels seus trams, com a escenari per fer la tradicional enganxada de cartells, respon a una acció estratègica comuna de les quatre candidatures. Resulta inevitable no lligar el marc del tret de sortida de la campanya amb un dels punts forts dels respectius programes de les quatre forces que aspiraran a la victòria.
 
Trini Marín, cònsol major sortint i candidata per Demòcrates per Andorra (DA), mostrava la primera imatge del seu equip sota el lema de Tots som un i amb el suport de bona part de l’elit política del país. El cap de Govern, Toni Martí, el síndic general, Vicenç Mateu, i els ministres Xavier Espot, Sílvia Calvó i Èric Jover van ser algunes de les personalitats que van acompanyar Marín en la seva primera presa de contacte de la campanya. 
 
L’aspirant a la reelecció va assegurar que ha confeccionat una candidatura «renovada però amb experiència, i disposada a treballar de forma transparent i constructiva». No va defugir de la responsabilitat de Vivand i va reconèixer que el projecte «s’ha d’acabar de consolidar. Ho vam iniciar en la passada legislatura i ara hem de fer un pas endavant». Marín va comentar que, entre els seus objectius, estan el «dinamitzar la part alta, fer més inversions, potenciar el desenvolupament econòmic i treballar perquè Escaldes segueixi sent una parròquia capdavantera com fins ara».
 
Cap a les 12.30 del matí, la delegació del Partit Socialdemòcrata (PS) rebia el seu bateig electoral sota la capitania de Cèlia Vendrell i Aleix Mañosas. Una bandera d’Andorra cobria el cartell de l’equip amb el lema Fem-ho que, com va apuntar Vendrell, recull la intenció de «canviar el color polític de la parròquia després de 20 anys de dreta» i aquest crit de guerra «ens impulsa i ens dóna energia». Vendrell, que va rebre el suport del conseller Gerard Alís, que s’ho mirava en un segon terme, de la consellera Rosa Gili, del primer secretari del partit, David Rios i del president, Vicenç Alay, va apuntar que «una de les nostres propostes al programa són els pressupostos participatius. Volem que el ciutadà s’impliqui en la gestió del comú i volem destinar un 2% del pressupost final –uns 500.000 euros– en  projectes que decideixi la ciutadania».
 
Marc Magallón, candidat a cònsol major per Liberals d’Andorra, va rebre el seu particular bany de masses i feia, fins i tot, partíceps d’aquest primera dia als seus gossos, la Nina i el Teddy. Els membres de la candidatura liberal van repartir fanalets de paper a les ciutadanes, mentre Magallón afirmava que «estem molt il·lusionats i pensem que partir de zero és un gran avantatge. Amb qualsevol resultat que tinguem ja ens sentirem guanyadors». «Sortim molt motivats i amb totes les ganes de poder governar», va indicar el cap d’àrea del Centre Esportiu Serradells.
 
El lema liberal d’Idees en comú respon, segons Magallón, a la voluntat de l’agrupació de no tancar-se cap porta. «Sortim amb les nostres idees i el nostre programa, però qualsevol idea que sigui bona i positiva per Escaldes serà benvinguda i tindrà tot el nostresuport». La proposta de Ld’A és «molt heterogènia», com va apuntar el candidat. «Toquem gent de molts sectors. A la llista tenim gent jove i veterana i tots empenyem per un mateix objectiu».
Un orgullós David Pérez, representant de Sentit Comú (SDP+Independents) va prendre la paraula al migdia en un altre punt estratègic de l’Avinguda Carlemany. Amb el suport de família, d’amics, del secretari d’organització, Joan Marc Miralles i del conseller Víctor Naudi, Pérez va estrenar la seva condició de candidat i va indicar que «representem la renovació que pensem que fa falta a la parròquia. Volem posar al ciutadà en l’eix de la gestió i el nostre lema respon al fet de considerar que hi ha hagut actuacions on ha mancat, precisament, sentit comú». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT