PUBLICITAT

No ens enganyin. No ens confonguin

No ens enganyin. Qui ha parlat de fer l’heliport a la Comella és el Govern de DA, amb el seu ministre Jordi Alcobé al capdavant. És el Govern qui convoca, després de l’estiu de 2015, als consellers de la majoria per parlar de la Comella, com a localització per a aquesta infraestructura, i per confirmar que el projecte va endavant.
 
La setmana passada, el cònsol d’Andorra la Vella i  candidat a cònsol major per Cd’I i Liberals d’Andorra, Jordi Minguillón, es va personar a la Plaça del Poble per signar contra la ubicació d’un heliport a La Comella i per fer costat als veïns i promotors de la plataforma No a l’heliport a la Comella. I ho va fer, no com a acte electoralista, sinó després d’escoltar les opinions i els neguits dels veïns, i altres ciutadans, davant la possibilitat que el Govern tiri endavant aquest projecte. Uns veïns que, de forma pública i notòria, han estat molt actius aquestes darreres setmanes en defensa dels seus legítims interessos.
 
No ens enganyin. Jordi Minguillón va fer el que s’espera d’un cònsol: escoltar els veïns i posar-se al seu costat si aquests se senten perjudicats per alguna acció concreta, com és el cas. És això el que s’espera d’un cònsol responsable. Com responsable va ser el Comú d’Andorra la Vella, quan el Govern el va instar a facilitar «una relació de terrenys  de propietat comunal, amb el fi de veure les possibilitats d’ubicació  d’aquesta infraestructura».
 
El Comú d’Andorra la Vella, va rebre  dos requeriments insistents per part del Govern.  En aquell moment, i parlem de juliol de 2013,  la cònsol d’Andorra la Vella era Rosa Ferrer i la carta en la que facilitava una llista de diferents terrenys de propietat comunal la va avalar Marc Pons, amb el vot favorable en Junta de Majoria. Marc Pons és, ara, candidat a cònsol menor en aquestes eleccions per la llista de DA, amb Conxita Marsol, que diu que no vol aquest heliport. 
 
Cal aclarir, per a que se sàpiga tot, que en aquella carta en que es va passar a Govern un llistat de terrenys, Rosa Ferrer ja indicava que no serien aptes per a fer un heliport –per sobrevolar els helicòpters zones habitades i també per estar gravats els terrenys per la prohibició de ser usats per industries que provoquin sorolls, destorbant o perjudicant aquesta zona habitada.  Per què els va enviar el llistat de terrenys? Per obligació. I gairebé per dir-li d’una forma educada al ministre Alcobé i al seu Govern que deixés en pau, d’una vegada per totes, Andorra la Vella –el nucli amb més densitat de població– per situar-hi l’heliport.
Per tant, i perquè no ens enganyin més, també cal dir que des del comú mai es va donar autorització per a fer aquesta infraestructura, ni mai va rebre el comú cap informe, en un sentit o altre, sobre com avançava el projecte. 
 
Cd’I+Liberals d’Andorra ha manifestat, clarament, que s’oposarà a la localització d’aquesta infraestructura a la Comella i, alhora, ratifica la voluntat de dur a terme una acció decidida i clara al costat d’aquells ciutadans que no volen l’heliport a La Comella, tal i com ja van actuar en contra de la ubicació d’aquesta instal·lació al Patapou, una localització aquesta que també defensava enèrgicament el ministre Jordi Alcobé des del Govern de Demòcrates per Andorra. 
No ens enganyin. Ara li podem recordar al ministre Alcobé quan, amb les seves pròpies paraules, manifestava que si no es feia l’heliport al Patapou ell dimitiria... Avui, amb el problema de la Comella a sobre de la taula, Alcobé segueix ostentant el càrrec de ministre. Dimitirà ara, després que ha defensat aferrissadament la ubicació de la Comella, si finalment no es fa a la Comella? Una mostra més de l’estil erràtic i confús del ministre, i del seu Govern. Cd’I i Liberals d’Andorra ratifiquen conjuntament que no hi haurà heliport a la capital, si el ciutadà i els veïns no el volen. Clar i concret.
 
Es cert, Jordi Minguillón, després de donar autorització per instal·lar una taula de recollida de signatures a la Plaça del Poble en contra d’aquesta infraestructura a la Comella, va fer el que amb tota la decència política que suposa ostentar un càrrec públic, havia de fer: manifestar públicament, amb la seva signatura, que no donarà autorització ni suport per a ubicar un heliport a la Comella.
 
Per què una declaració ferma, clara i contundent del cònsol i candidat de Cd’I i Liberals d’Andorra posa tan nerviosos al grup de DA i els seus pregoners? Serà perquè aquesta forma de procedir, clara i diàfana, no és la seva?
 
No ens confonguin. La candidata de DA a aquestes eleccions comunals, Conxita Marsol, ha avançat reiteradament que no vol l’heliport a la Comella. Al mateix temps, el seu company i ministre al govern, Jordi Alcobé, confirmava fa unes setmanes que el projecte tirava endavant. Les preguntes són obligades... Quina posició prevaldria si el comú de la capital es governat per les mateixes sigles que el Govern? Quina postura guanyaria, la de Marsol o la d’Alcobé? Qui dels dos baixaria del ruc (en aquest cas de l’helicòpter)? Quina oposició podria fer Conxita Marsol, en defensa dels veïns i ciutadans, si el govern del seu partit digués que l’heliport a la Comella es objecte d’una declaració d’interès nacional? Segurament no ens equivocaríem de gaire si ens aventurem a dir que la força del ministre te les de guanyar en aquest duel demòcrata... Un ministre que encara no ha dit clarament que no hi haurà heliport a la Comella. I tampoc ha dimitit, com va anunciar que faria...i ja serien dos amenaces de dimissió fallides...
 
No ens confonguin. Cd’I + Liberals d’Andorra, amb Jordi Minguillón i Victor Pintos al capdavant, diuen un no ben clar a la ubicació d’un heliport a la Comella. Aquesta claredat i contundència no la veiem en DA... Cosa ja massa habitual. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT