PUBLICITAT

Sense fer res per millorar un Servei d'Ocupació poc eficaç

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

El Centre de Recerca Sociològica (CRES) va presentar ahir els resultats de l'Observatori del primer semestre d'aquest any. La manca de feina, les polítiques socials i prestacions o la política continuen sent els principals problemes dels ciutadans, cosa que representa una mostra clara que les polítiques i accions concretes que s'han dut a terme no han tingut una incidència real entre la població i que aquesta no les percep i per tant puntua negativament aquesta accions.

Possiblement lligat a la situació de l'atur, els enquestats pel CRES és mostren gens satisfets amb el funcionament del Servei d'Ocupació. Sembla que el Govern no ha pers nota de les queixes dels empresaris, patronals i sindicats que en reiterades ocasions han apuntat que s'hauria de corregir el funcionament d'aquest servei per obtenir uns resultats més positius.

Encara que està a l'agenda dels qui ens governen no s'ha actuat en un servei que hauria de ser bàsic en un moment de força desocupació.

Com passa des de l'inici de la crisi, la manca de feina i les prestacions i polítiques socials són els aspectes que més s'apunten com a millorables a Andorra, amb un 38,5 i un 29,5% dels enquestats, seguit de la política amb un 16,8%.

Al Servei d'Ocupació se li adjunta el funcionament de la Batllia, que continua transmeten una visió d'administració molt tancada i amb tràmits feixucs, encara que en aquest cas hi ha el projecte de reforma de la justícia en marxa.

Des de la patronal CEA s'ha apuntat que cal més professionalització del Servei d'Ocupació –que no dels seus treballadors, que ja ho són, i que s'acosti més al que és una oficina de col·locació o una empresa de recursos humans. En plenes turbulències econòmiques i d'atur resulta estrany que encara no s'hagi actuat de forma eficaç.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT