PUBLICITAT

El BCA aconsegueix el suport per jugar a la Lliga Endesa

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Ara sí, en l'últim sospir però seguint el guió previst, el Bàsquet Club Andorra (BCA) ha aconseguit el suport econòmic per erigir-se en equip d'ACB i rememorar els nostàlgics temps d'aquell Festina que va fer vibrar els aficionats. Finalment dimecres passat el Govern va fer pública la peça que faltava, que es tradueix en una ajuda de 6,4 milions d'euros en tres anys, que s'anirà reduint progressivament en cada temporada. Per la seva banda els 5,2 milions de MoraBanc converteixen l'entitat bancària en el principal patrocinador i és el reflex de que el banc creu en aquest esport com a via de promoció. Amb aquests diners el BCA pot fer front al pagament del cànon que exigeix la Federació Espanyola de Bàsquet per jugar en la lliga més competitiva d'Europa. Es tracta d'una suma important que fa que molts equips no confirmin l'ascens guanyat a la pista per falta de recursos econòmics.

Algú podrà expressar els seus dubtes per una quantitat de tal calibre en un moment d'austeritat i de retalles, especialment per part de l'Executiu. Tanmateix, s'ha de precisar que els desplaçaments del MoraBanc Andorra per tot el territori espanyol representa una forma de promoció molt vàlida. ¿Quantes persones coneixen la CAI gràcies al seu lligam amb Saragossa –CAI Saragossa? Fins i tot persones que no són aficionades al bàsquet coneixen aquest equip. L'esport, en conjunt, suposa una plataforma de promoció molt important, en premsa, ràdio i televisió. Tant MoraBanc com el govern han cregut en aquest projecte que pivota sobre aquests dos pilars: esport d'alta competició, i promoció privada i de país.

El repte ara no és fàcil, i es tracta en lluitar per la permanència i que el somni dels aficionats no tingui un despertar precipitat. S'ha de felicitar al club, però també al Govern i a MoraBanc per fer creïble aquest projecte.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT