PUBLICITAT

Les eleccions que tenen més electors i menys participació

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Demà hi ha eleccions al Consell d'Administració de la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) la caixa de tots, treballadors, autònoms, empresaris i jubilats. Són les eleccions amb el nombre més elevat de votants que se celebren a Andorra, perquè hi pot votar qualsevol persona que hi cotitza o que hi ha cotitzat i rep una pensió de jubilació. De fet, el nombre d'electors és de 57.729 persones que comparat amb el cens electoral de les últimes legislatives de 21.582 electors, resulta ser un 260% més elevat. No obstant això, les eleccions al Consell d'Administració de la CASS també són les menys participades de totes les eleccions que se celebren a Andorra. Fa quatre anys la participació va arribar a un discretíssim 5,7% amb 3.282 votants. El col·lectiu amb l'índex de participació més elevat (10,9%) va ser el dels empresaris amb 1.067 votants. Els pensionistes van participar en un 6,7% amb 593 votants i per últim, la participació dels assalariats va ser bastant ínfima, del 4,2% i 1.622 votants.

Davant el poc poder de convocatòria d'unes eleccions que interessen tota la ciutadania, la pregunta que s'imposa és què pot justificar de sobte, aquest desinterès? És que els representants dels diferents col·lectius a la Seguretat Social no s'elegeixen precisament per defensar els interessos d'uns i altres al Consell d'Administració i perquè les decisions que aquest hagi de prendre siguin justes per a tots? El que si està clar és que si els assalariats, els autònoms, els empresaris i els jubilats no s'impliquen més en aquestes eleccions, poc que poden queixar-se després si no se senten prou representats. La ciutadania reclama transparència i democràcia a la CASS, doncs bé cal que també s'impliqui i exerceixi el seu deure de participar en el canvi de rumb que s'albirà, fent sentir la seva veu a les urnes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT