PUBLICITAT

Una llista negra digital per combatre la morositat

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Si hi ha un sector que ha patit la crisi de forma sagnant és el de la construcció, que va passar d'una etapa de bonança exagerada a una pèrdua d'activitat desesperant amb el tancament d'empreses i els acomiadaments de treballadors. Evidentment, això s'ha notat en la massa salarial i en la vida econòmica del país, ja que els treballadors de la construcció percebien uns salaris extraordinaris.

El sector s'ha hagut d'adaptar als nous (mals) temps de forma forçada. Les empreses més solides que han aconseguit sobreviure continuen patint l'aturada de la construcció i l'estalvi en la inversió pública, però és que a més pocs sectors s'han trobat amb un fenomen, el de la morositat, que no para de créixer i que en el 2012 afectava a un 45% de les empreses, en un cicle viciós –un efecte dominó– perquè la morositat fa que una empresa solvent que no cobra tampoc pugui pagar. Els endarreriments en els pagaments fa que en nombrosos casos s'estan saldant amb el tancament de moltes petites i mitjanes empreses i la desocupació del sector, tal i com reflecteixen les xifres de la CASS

Bé, l'Associació de Contractistes (Acoda) s'ha adherit a una iniciativa molt original –encara que ja funciona en molts altres països– que consisteix en una pàgina web on es denunciaran les empreses que són moroses. El portal no serà accessible al públic però sí a les empreses registrades, que podran comprovar si és fiable fer tractes amb una altra empresa i si aquesta hi figura en aquesta llista negre de mora.

No cal dubtar-hi de l'efectivitat, doncs a cap empresa del sector li interessa perdre feines perquè està titllada de poc fiable a l'hora de pagar. I això és així ja, doncs les empreses tenen molta cura a l'hora de signar contractes per por a no cobrar i arrossegar un deute d'algú que no és complidor.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT