PUBLICITAT

El telefèric de Carroi, un projecte sempre en paper

EDITORIAL

Ho va dir ahir la cònsol d'Andorra la Vella, Rosa Ferrer, que des que era petita que sentia que un giny pujaria al Pic del Carroi. De projectes que han queda en paper mullat n'hi molts a Andorra, alguns de bastant increïbles, altres que han quedat en l'oblit. Però el telefèric del Carroi sempre ha estat present en els diferents equips de govern que han passat per la corporació. És el caramel encara amb embolcall ja que si el telefèric s'acaba fent realitat suposarà un atractiu turístic que marcarà una distinció, i que serà aprofitat per la capital i pel país, i també per la Massana ja que el projecte final contempla la connexió amb les pistes de Pal.

El 2006 l'empresa Doppelmayr –el gegant mundial del sector– va xifrar en uns 45 milions d'euros el cost total de l'obra, que inclou un restaurant panoràmic a dalt del Carroi.

Fa dos anys, en motiu del 15è aniversari del Grup Doppelmayr a Andorra, els seus directius van tornar a mostrar interès pel projecte i van animar les corporacions locals a fer un gest. Ahir, el Govern i els dos comuns implicats van signar un conveni de suport als estudis previs a la construcció d'un telefèric que enllaci Andorra la Vella amb el Pic de Carroi, i en una segona fase, el Pic de Carroi amb el camp de neu de Pal. Les tres parts van deixar clar que és només un acord de voluntat política, encara que el full de ruta marcat acaba el 2015 quan es vol tenir tot preparat per poder iniciar les obres, coincidint amb el final del mandat.

La d'ahir és una primera passa, petita i que no hauria d'aixecar excessives expectatives. No s'ha d'oblidar que hi ha unes eleccions legislatives i unes comunals pel mig, ni tampoc que té un elevat cost difícil de rendibilitzar. Un cop d'ull al Funicamp, per exemple, demostra que no sempre els projectes funcionen com s'havia previst.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT