PUBLICITAT

Aeroports i heliports, els miratges del país

EDITORIAL

No hi ha manera que l'aeroport de La Seu d'Urgell-Andorra arribi. Fa molt de temps que anem sentint que ben aviat hi haurà vols comercials fins a la Seu d'Urgell i que serviran per aconseguir portar al país gent amb poder adquisitiu, que vindran amb uns vols comercials que ja no els deixaran a dues hores i mitja de cotxe, sinó a tan sols vint minuts. Però no hi ha cap informació gaire clara de qui seran, d'on vindran i, sobretot, quan vindran.

La companyia que es postula com a «única» que operarà des de La Seu, després de postposar diversos cops la seva posada en marxa, ara es queixa del poc suport del Ministerio de Fomento (que ja sabem que no és gaire amic de facilitar les coses als catalans), però també es queixen que l'alcalde Albert Batalla no els ha donat cita per veure's. En tot cas, ahir van confirmar que aquest 2014 segur que no enlairaran cap vol des del Pirineu.

I mentrestant fronteres endins també estem distrets amb l'aeronàutica. Sembla que el projecte de pressupostos per al 2015 ja dóna un bon pessic de diners a l'heliport. No se sap on anirà, ni quan es farà, ni com, però se sap que s'hi destinaran 500.000 euros i a més sabem que al Patapou no s'hi ubicarà.

Una altra de les maneres de dur turistes amb les butxaques ben carregades de diners que no hem explotat a temps. Quan les dues infraestructures es van començar a plantejar, es mirava amb salivera un mercat rus que en aquell moment estava plenament en auge, però ara sabem que de russos no en veurem pas tants enguany, sobretot si mirem les xifres dels que han anat a la costa a l'estiu, ja que és un mercat que es va desinflant. Potser els propers vols hauran de ser plens d'alemanys si el que volem són turistes d'alt nivell, però potser cal que plantegem d'on treurem els usuaris dels vols abans de fer les despeses, no fos cas que acabem competint contra l'aeroport de Castelló.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT