PUBLICITAT

Emprenedoria a les escoles en ple segle XXI

EDITORIAL

En els temps que corren, les grans multinacionals i els petits negocis són els que funcionen, les empreses mitjanes, sovint dotades de molta estructura i molt de pes que els complica el funcionament, són les que més han patit aquesta crisi que acabem de passar, si és que és de debò que l'haguem passada ja.

Però en els darrers anys, les start ups, les darreres empreses innovadores i diferents, són les que estan triomfant més.

En el mercat, aquestes empreses són àgils, i capacitades per actuar d'una manera ràpida, precisa i eficaç. Empreses així tenen molt a córrer en un moment com l'actual, en el qual tots tenim pressa, els serveis han de ser en 24 hores, i a més, d'una qualitat, com a mínim, notable.

S'han acabat aquelles empreses que arrosseguen gran nombre de persones per fer només una sola tasca. La gent polivalent, la gent amb una visió dels negocis desenfadada, la que gaudeix treballant, és ara mateix la que lidera els beneficis empresarials. Moltes d'aquestes petites empreses han sortit en moments complicats, però amb una visió fresca del negoci, han aconseguit triomfar on altres s'han estancat.

L'emprenedoria no s'explica a les escoles, no tenim un sistema educatiu que fomenti la capacitat de les noves generacions per fer negocis, que els ajudi a entendre de comptabilitat, de màrqueting, de comunicació i dels diferents aspectes que requereix un pla de negoci.

No pot ser que l'aspiració de la majoria dels alumnes que surten un escola sigui arribar a ser funcionaris, de la mateixa manera que tampoc ho podria ser que tots volguessin ser empresaris i s'ha de trobar l'equilibri, i l'equilibri també passa per adaptar l'educació als nous temps.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT