PUBLICITAT

Cap a la gran franquícia o al costat del comerç de barri?

EDITORIAL

A totes les grans ciutats europees hi ha el conflicte entre el petit comerç i les franquícies de les grans multinacionals. La capacitat de competir amb els preus que tenen les grans cadenes va escanyant a poc a poc el petit comerciant, que veu com en aquest aspecte no pot competir i ha d'oferir altres serveis que no poden oferir les cadenes. A més, la facilitat amb què compres un producte en alguna d'aquestes grans botigues i amb l'afegit que si no n'estàs convençut el pots tornar al cap d'uns dies sense cap problema, és una cosa amb la qual el petit comerç tampoc pot, o sap competir.

Andorra, no està exempt d'aquest conflicte, al contrari, les mesures d'obertura econòmica estan fent que moltes multinacionals es comencin a platejar seriosament el fet de posar un peu al Principat. Aquestes, atretes pel llaminer mercat d'uns quants milions de turistes en uns pocs metres quadrats a l'any, veuen que poden agafar un pessic d'aquest pastís suculent que és Andorra. FNAC, MediaMarkt, Decathlon, H&M són firmes de les quals fa temps que es parla que tenen els ulls posats aquí, mentre que n'hi ha que ja fa anys que belluguen la cua per les nostres terres, i altres com Abacus, Toys'r'us, Macson fa poc que han arribat.

Mentrestant, el petit comerç, que sovint és relegat a segons i tercers carrers dels eixos comercials, no es veu capaç de participar en aquesta batalla en igualtat de condicions.

I aquest serà un tema que li tocarà al proper govern, si al de Toni Martí li va tocar apostar per l'obertura econòmica, ara al nou que vingui li tocarà regular-ne les conseqüències. I decidir si fa una estocada final al tocat de mort comerç de barri, i afavorir l'arribada de les grans multinacionals, o ser capaç de fer un pas enfront per defensar el comerç propi del país, sense fer però que Andorra deixi de competir amb grans llocs comercials per seguir sent un país competitiu en turisme.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT