PUBLICITAT

Diversos escenaris per retornar a les aules el proper curs

La incògnita sobre com serà el curs escolar 2020-2021, després de la pandèmia del coronavirus, encara es manté oberta, tot i que ahir hi va haver una nova compareixença davant dels mitjans de comunicació de la ministra d’Educació, Ester Vilarrubla. La titular d’Educació  va explicar que es treballa en tres possibles escenaris. Un és que les dades de la pandèmia continuïn evolucionant positivament, com està passant ara, i la represa es faci amb la màxima normalitat, tot i que hi haurà canvis en alguns àmbits i s’augmentarà la competència digital. Un altre escenari contempla la possibilitat que s’hagi de procedir de nou a un confinament, el que implicarà la potenciació de la part didàctica i tecnològica. I finalment, si la situació és similar a la d’ara, els alumnes hauran de continuar obligats a mantenir un cert distanciament amb els seus companys per evitar contagis. La intenció és que en aquest últim supòsit, la totalitat dels alumnes vagin a les aules cada dia, el que obliga a buscar nous espais, a l’organització dels recursos humans necessaris i a a reformulació del currículum de les assignatures. 
El fet que des del ministeri s’estigui ja treballant en com podran retornar els alumnes a les aules a partir del setembre és una cosa positiva, perquè evidentment aquesta és una matèria en què no hi hauria d’haver cap tipus d’improvisació. I és que l’objectiu primordial és que hi hagi la màxima seguretat perquè no es produeixin  possibles rebrots o, en cas que n’hi hagi, que es puguin controlar el més ràpid possible.  Per establir el millor full de ruta en aquest camí, el ministeri d’Educació s’hauria d’esforçar en escoltar els diferents actors del sector educatiu, pares i mestres entre d’altres, que a ben segur poden donar el seu parer sobre com es pot fer de la millor manera aquesta reincorporació a les aules. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT