PUBLICITAT

Sònia Bigordà Psicòloga de Psico B

SÒNIA BIGORDÀ: «A tots els nens se’ls hi ha de posar normes i límits»

Sònia Bigordà, ahir després de la presentació de 'Compartint'
Sònia Bigordà, ahir després de la presentació de 'Compartint'
Una iniciativa del comú d’Escaldes-Engordany i adreçada a pares i mares d’infants en edat d’escolarització, d’entre 3 i 10 anys. 'Compartint', que s’ha creat a demanda d’algunes famílies de la parròquia, consta de set sessions –amb un màxim de 15 persones– i començarà el proper dilluns 14 amb una ponència dedicada a controlar les compres i els regals de Nadal. 
 
–Com sorgeix la idea?
–Compartint és una demanda que molts pares, amb fills d’edats entre 3 i 10 anys, havien fet al comú. Aprofitant l’èxit de les diverses taules de pares que s’han fet, de l’escola bressol i els adol·lescents, hem engegat aquesta idea que és, precisament, la de compartir. Compartir neguits i experiències des d’una vessant no tan teòrica.
 
–Hi havia un buit en aquest sentit?
–Per part de les escoles no, perquè hi ha sensibilitat en l’aspecte pedagògic, però a la parròquia d’Escaldes si es reclamava omplir aquesta necessitat. Els temes que agafem per fer les xerrades són molt comuns i que afecten als fills en aquesta etapa de la vida.
 
–Quins temes són?
–El cicle són set sessions i tractem temes que ja hem treballat a Psico B, problemes del dia a dia, com els neguits dels pares per no saber què fer davant d’una determinada situació; gelosia, separacions o l’autoestima de l’infant, per exemple.
 
–El tractament del tema serà diferent en cada sessió.
–Cada tema és un món. Cadascun el tractarem des del què és, què vol dir cada cosa, bàsicament per evitar confusions, i què ens trobem. Sempre donarem eines i pautes pràctiques perquè els pares surtin de les xerrades amb alguna cosa. Tractem només als pares, però quan acaben els cicles arribem a conèixer als fills tot i no haver-los vist mai. A tots els nens se’ls hi ha de posar normes i límits i els mateixos infants els demanen a crits per gestionar la frustració i per conèixer les seves emocions.
 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT