PUBLICITAT

Marta Mas Professora de teatre musical

«Reflexionen sobre la identitat des de petites»

La Marta Mas durant una actuació
La Marta Mas durant una actuació

Marta Mas es va formar en teatre musical a l’acadèmia Coco Comin de Barcelona i després es va especialitzar en cant. Ara, reinstal·lada al Principat, la professora de l’escola de teatre musical d’Encamp que avui acompanyarà les 15 alumnes en la presentació del projecte Aprenentatge. La cita és a les 18.00 a la sala d’actes de la Valireta d’Encamp.
 
–Què és Aprenentatge?
–Una obra musical on les alumnes es coneixen una mica més fent-se preguntes entre elles, de manera divertida mentre canten i ballen.

–Com va sorgir?
–És el primer any que es fa teatre musical al Comú d’Encamp i la idea és que les nenes cantin, ballin i s’introdueixin en el món del teatre. Vam començar a mitjan setembre i aquesta és una representació perquè s’enfrontin per primera vegada a un escenari i un públic. 

–De què parla aquest musical?
–Doncs reflexiona sobre la necessitat que les nenes coneguin des de ben petites qui són. 

–Com s’esdevé aquest procés?
–Simulem una situació a l’escola. Hi ha dues professores interpretades per les alumnes més grans, de dotze i tretze anys. Elles pregunten a la resta «Qui ets?» i elles al principi no ho acaben d’entendre i responen amb el seu nom.  

–Però són molt més que un nom.
–Exacte. Les professores els expliquen que no estan preguntant el nom i tornen a qüestionar les alumnes: «Qui ets?». Aquí entenen que tots som algú en referència al món que ens envolta. I això, a Aprenentatge, ho expliquen cantant. 

–I després?
–Apareix una altra pregunta: «Qui sou vosaltres de veritat?». Aquí ja expliquen trets únics de la seva personalitat i, amb tot això, les alumnes acaben entenent la profunditat de la identitat. 

–Com han viscut les actrius aquest procés d’aprenentatge que elles han hagut de reflexionar també?
–A les classes treballem molta improvisació per activar la imaginació i intentem tractar temes més profunds, més de la persona i no directament posar-nos a interpretar. Per exemple, abans de començar els pregunto quin nivell d’energia tenen aquella tarda en una escala de l’u al cinc. Crec que és important que els nens sàpiguen que hi ha dies millors i pitjors i que no passa res. 

–Quines cançons interpretareu?
–Totes són peces de la Dàmaris Gelabert, cantant infantil en català que justament té un grup de cançons que resolen el «qui soc jo» i «què seré quan sigui gran». També, aprofitant les dates, cantarem una cançó nadalenca. 

–Per què ha triat aquestes cançons?
–Perquè són molt xules però també treballen el tema filosòfic de la identitat més profundament. H

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT