PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Sense marge d’error a Sardenya

Carchat afronta a Itàlia el segon ral·li del Mundial amb la fita de finalitzar-lo i de sumar punts

Per JOAN JOSEP BLASCO

Carchat, en un dels trams del Ral·li de Portugal.
Carchat, en un dels trams del Ral·li de Portugal. | ACSM
Segona oportunitat per a Joan Carchat. Torna al Mundial al Ral·li de Sardenya, després del seu pas fugaç pel de Portugal. Igual que en aquella ocasió, confia en finalitzar la prova i obtenir un resultat positiu que li permeti poder seguir completant el calendari. Es vol fer veure per convèncer algun patrocinador i poder comptar amb el recolzament econòmic necessari per seguir formant part del Mundial i continuar compartint camins i carreteres amb els millors pilots.
 
Avui arrenca a l’illa italiana la sisena cita del campionat. Carchat té molt clar el que té per davant. «És un dels ral·lis més difícils», no dubta en afirmar el pilot, que té un objectiu molt clar a acomplir en terres sardes: «Acabar i puntuar». No pot tornar a passar el mateix que a Portugal el més passat, quan només començar el ral·li el motor del seu Mitsubishi Lancer Evo X va dir prou i no va poder continuar. «Intentarem competir amb cap, sense córrer riscos i cuidant el cotxe el màxim possible. No ens podem permetre fer un altre ral·li sense puntuar, així que l’objectiu serà finalitzar com sigui», per demostrar que tant ell mateix com el vehicle que condueix són competitius en aquest campionat. A Portugal el trencament del motor va obligar-lo a retirar-se quan tot just començava a prémer l’accelerador. A Sardenya en porta un del tot nou, que confia que no porti problemes, i que ja ha testat. 
 
Per segon any l’Alguer acull el parc d’assistència. Les pistes que afrontaran els pilots són ràpides i estretes, i estan rodejades d’arbusts, arbres i roques, que no donen el mínim marge d’error per poder continuar en cursa. Són 1.553,11 quilòmetres a completar, dels quals 394,63 km cronometrats, dividits en 23 especials. «És una carrera molt llarga, duríssima i amb especials molt trencades i estretes, on és molt fàcil cometre un error i danyar una roda o trencar alguna peça del cotxe. A més, la forta calor serà sofocant i els cotxes patiran moltíssim», assenyala Carchat. S’esperen temperatures que rondaran els trenta graus, que exigirà al màxim als motors i les transmissions. «És un ral·li que serà d’eliminació. Segur que hi haurà molts abandonaments perquè no et dóna ni una mica d’improvisació». Però tots aquests elements, tot i tenir-los en compte, no el desvien de l’objectiu al que s’agafa. Més que mai hi posarà el cap, perquè «hem d’acabar sí o sí. No cal anar molt ràpid per a que et pugui passar alguna cosa». Avui es fa el shakedown i una superespecial urbana a Càller al vespre.
PUBLICITAT
PUBLICITAT