PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Vallnord recupera els dos forfets i Grandvalira estrena telecabina

Els dominis presenten la temporada amb inversions en millores a les instal·lacions

Per E.J.M.

Proves de canons de neu aquest dilluns al sector d’Arcalís, a l’estació d’Ordino-Arcalís de Vallnord, ahir.
Proves de canons de neu aquest dilluns al sector d’Arcalís, a l’estació d’Ordino-Arcalís de Vallnord, ahir. | ana / m. b.
Andorra Turisme encara la temporada d’hivern amb l’objectiu de «reforçar el coneixement global de l’oferta turística», «generar més volum de visites a la pàgina web www.visitandorra.com» i, per tant, «augmentar el número de turistes i pernoctacions», va subratllar ahir el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de la campanya 2015-2016 dels dominis esquiables de Grandvalira i Vallnord.
 
La temporada passada, els ingressos de les dues estacions van superar els 50 milions d’euros i els 2,3 milions de dies d’esquí venuts, dels quals 1,6 milions van ser per a Grandvalira, «una xifra rècord». La previsió global era créixer un 2% però es va superar el 5%. A més, els dos dominis van invertir un global de 10,5 milions d’euros en millores. Enguany, la xifra d’inversió frega els 20 milions d’euros tot i que el repartiment és desigual: tres milions d’euros a Vallnord i 16 milions d’euros a Grandvalira.
 
El director de Vallnord, Martí Rafel, va subratllar que «la inversió ha estat, sobretot, qualitativa». La gran novetat és que el domini recupera l’opció de venda de forfets per separat, és a dir, per Pal-Arinsal i per a Ordino-Arcalís. La possibilitat, però, només és per als forfets de mig dia i d’un dia, amb una diferència de preu d’un 10%, i a partir del forfet de dos dies ja s’ha d’adquirir el global de Vallnord. «Ens adaptem a una realitat: els dos sectors no estan enllaçats i teníem la demanda d’un producte únic». Rafel va puntualitzar que «forçar la clientela a pagar un forfet de dia de Vallnord quan només pot esquiar en una estació no és massa just».
 
Entre les millores realitzades a Vallnord hi ha la substitució del telecorda del Pla de la Cot de Pal per dues cintes transportadores que «milloraran molt el retorn a la base de l’estació».
 
Grandvalira, amb més pressupost, ha fet una gran inversió al domini amb dos grans projectes: el nou edifici de serveis del telecabina del Tarter, de 2.300 metres quadrats, «molt espectacular i integrat amb l’entorn», i el nou telecabina del Pas de la Casa, del qual s’està acabant d’executar la primera fase, que recorre 415 metres, té capacitat per transportar 1.200 persones l’hora i supera 36,5 metres de desnivell. El nou giny forma part d’un projecte més ampli a tres o quatre anys que inclou la remodelació de tot el peu de pistes, un nou edifici i un nou telecadira per obrir una nova zona esquiable. El nou director de comercial i màrqueting de Grandvalira, Alfonso Torreño, va assegurar que el projecte «canviarà completament la imatge que teníem fins ara del Pas de la Casa».
 
Quant a les competicions esportives, Vallnord acollirà la primera prova del Freeride World Tour i la Copa del món d’esquí de muntanya, i Grandvalira la Copa del Món d’esquí alpí, el Campionat del món de quilòmetre llançat o el Total Fight Masters of Freestyle. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT