PUBLICITAT

Andorra la Vella

Mobilitat vol unificar els criteris dels límits de velocitat a les carreteres

S’ha encarregat un estudi al qual es tindran en compte l’informe de l’ACA i els de sinistralitat de la Policia

Per Iván Moure

Un senyal que limita a 60 km/h a la recta que hi ha davant del Punt de Trobada, on hi ha també un radar.
Un senyal que limita a 60 km/h a la recta que hi ha davant del Punt de Trobada, on hi ha també un radar. | El Periòdic
La Taula Nacional de Mobilitat va decidir ahir en la reunió habitual que convoca cada semestre per decidir encarregar un estudi global de velocitat a les xarxes viàries de trànsit per intentar unificar criteris en quant a les limitacions.
 
Des d’Ordenament Territorial s’ha arribat a la conclusió de que hi ha trams en què el màxim de velocitat no correspon al tipus de via i a les seves condicions, i que podria reajustar-se. «Hi ha alguns trams en què es pot anar a 90 quilòmetre per hora i a la resta, a 60», va indicar el ministre, Jordi Torres.
 
Un cas flagrant és el de l’avinguda de la Bartra, on es pot anar a un màxim de 60, però segons va exposar Torres, «les vies són molt segures i pot ser adient [augmentar la velocitat]. No està confirmat, però aquesta és la voluntat».
 
Els informes diran si és o no recomanable, com també el fet de rebaixar la velocitat a d’altres trams on es pot anar a 90, tot i que «no és la idea», segons va concretar el ministre, fer desaparèixer aquest màxim. Només es reduirà allà on es pot considerar un perill córrer tant ràpid com indiquen ara mateix els senyals, però en cap cas a tot arreu.
 
Aquestes modificacions també poden implicar canvis a nivells de radars, que s’executarien una vegada s’apliqui la unificació dels criteris. En tot cas, continuaran prevalent els de tram, que Torres va catalogar com «molt efectius».
 
l’INFORMES DE L’ACA INFLUIRÀ / L’Automòbil Club d’Andorra va detectar, a través del tercer Informe de Mobilitat (Imaca), que Andorra tenia 25 punts considerats negres, que tenien una concentració d’accidents més alta de l’habitual. De de la Taula de Mobilitat ja s’estava treballant llavors en la creació d’un model estàndard on la Policia i els serveis de circulació on es marquessin exactament els llocs dels accidents, les seves característiques o els vehicles afectats. Seguint sempre un mateix criteri per facilitat la recopilació automàtica de dades sense haver de fer cap treball de camp per determinar els punts negres. El secretari general de l’ACA, Antoni Sasplugas, va comentar llavors que les causes més influents dels sinistres es deuen «al factor humà» i per això, Torres va deixar clar que «es tindrà en compte l’informe de l’ACA i també els de sinistralitat de la Policia».
 
En tot cas, amb les coses de palau val més asseure’s. Perquè això, segons Torres, «voldríem tractar-ho en la pròxima Taula Nacional de Mobilitat», que no serà fins el desembre vinent.


Campanya per anar amb precaució als nuclis urbans

Si el tema estrella de la Taula Nacional de Mobilitat era el de la regulació de la velocitat a les carreteres, també es va debatre sobre els nuclis urbans i la manera de conscienciar a la gent que va al volant. 
 
La intenció és realitzar una campanya de comunicació per sensibilitzar a la ciutadania sobre la necessitat de circular amb precaució a les viles i en especial a les zones amb passos per a vianants. La intenció és que es posi en marxa a la tardor.
 
Aquesta es farà en funció dels informes que rebi Mobilitat de cada parròquia, ja que són les corporacions locals les que s’encarreguen de traslladar demandes sobre punts concrets on hi ha semàfors, radars, passos per a vianants i d’altres que puguin tenir algun tipus de perill. És el cas de la Baixada del Molí, una zona difícil on darrerament s’han produït diversos accidents, tot i que el Comú d’Andorra la Vella encara no li ha notificat cap demanda .

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT