PUBLICITAT

Andorra la Vella

Projecte d’aparcament vertical al carrer Mestre Xavier Plana

La parcel·la té 940 metres quadrats i s'estudia com sufragar el cost

Per Meritxell Prat

Un moment del ple celebrat ahir a Andorra la Vella.
Un moment del ple celebrat ahir a Andorra la Vella. | Comú d\'Andorra la Vella / Tony Lara

La corporació de la capital estudia construir un aparcament vertical al final de carrer Mestre Xavier Plana. El terreny, d’uns 940 metres quadrats, quedarà en mans del comú després d’una cessió urbanística de la unitat d’actuació que un particular desenvoluparà al mateix carrer. Malgrat que el projecte encara no està concretat, la cònsol va assegurar que la voluntat de la majoria és tirar endavant el pàrquing perquè «la zona de Ciutat de Valls té un dèficit de places d’aparcament». Els consellers de les dues minories van donar suport a la proposta que ara el comú estudiarà per mirar com hi pot fer front econòmicament de cara al 2019. «Ens esforçarem per poder fer-lo», va assegurar Marsol.


D’altra banda també es va acordar convocar un concurs perquè la parròquia disposi d’un sistema de senyalització dinàmica que informi, a temps real, de les places disponibles per estacionar en tot moment, tant públiques com privades. Malgrat que el projecte ja preveu algunes ubicacions dels panells, durant l’agost la qüestió es treballà entre majoria i oposició per trobar les ubicacions més adients. Es preveu que el 20 d’agost, un cop moltes empreses tornin de les vacances, ja es tindrà tot decidit i es podrà treure el concurs perquè el mes de desembre el sistema ja estigués operatiu.


Per últim, també es va adjudicar la construcció del nou aparcament del carrer Valira, a tocar de la Dama de Gel. La voluntat és que a final de setembre ja estigui a punt per suplir el tancament del Parc Central per la celebració de la Fira. 

La capital planteja un transport comunal conjunt amb Escaldes

Andorra la Vella es planteja treballar amb Escaldes-Engordany per tal d’oferir un servei conjunt de transport comunal, de manera que el servei fos «més econòmic, més racionalitzat, més ampli i sostenible», va explicar la cònsol major de la capital. Marsol ho va explicar després que en ple d’ahir s’aprovés la proposta d’addenda per ampliar un any el contracte que es té avui dia amb La Hispano Andorrana i que s’acaba al setembre.


La idea és esperar l’edicte de les línies nacionals que ha de fer el Govern, així com els resultats de l’estudi de mobilitat de la vall central i així mirar d’unificar el servei. «Potser seria pràctic per a tothom», va exposar, remarcant que tot just és una primera idea però que potser «podríem buscar algun altre tipus de circuit que fos més àgil i en el qual els busos passessin més sovint. Ho hem de mirar».


El que en principi no comportaria és ampliar les zones on arriben els busos comunals, ja que considera que la parròquia està ben coberta i que en tot cas es podria mirar de buscar algun altre circuit per Escaldes.


D’altra banda, la cònsol major va avisar que la voluntat del comú de la capital és treure els autobusos «grans» de les zones urbanes. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT