PUBLICITAT

Andorra La Vella

L’ètica entra al pla de formació dels professionals de l'escola Meritxell

L'objectiu és que puguin resoldre conflictes de manera personalitzada en funció de cada alumne

Per El Periòdic

La directora de l’EENSM, Celine Mandico, al centre, en una conferència de la UEA, ahir.
La directora de l’EENSM, Celine Mandico, al centre, en una conferència de la UEA, ahir. | ANA / C. G.

Tradicionalment, l’Escola Especialitzada Nostra Senyora de Meritxell (EENSM) es basava en un model proteccionista pel tractament de persones amb alguna discapacitat. Des de ja fa un any, però, van decidir canviar-lo i ara camina cap a un pla estratègic que té més en compte la presa de decisions de la persona. En paraules de la directora del centre, Celine Mandicó, es tracta d’un model d’atenció integral i centrada en les especificitats de cada individu, «pensat a cinc anys vista». En aquest primer any de prova ha fet sorgir conflictes relacionats amb la cerca de l’equilibri entre l’autonomia de la persona i les decisions que sigui capaç de prendre, tenint en compte la protecció de la seva integritat física i psíquica. És aquí on entra en joc l’ètica, eina que ha de permetre resoldre aquests conflictes de manera personalitzada i en funció de cada alumne. Per aquest motiu, va explicar ahir Mandicó, en el nou curs «aquest any s'iniciarà un grup de reflexió sobre l'ètica" dins del centre. Així mateix, es treballa perquè l’ètica entri a forma part del pla de formació dels professionals de l’EENSM. 

Amb tot, i després d’un any d’implementació del nou model, la directora de l’escola va fer una valoració molt positiva del canvi de xip per part dels professionals, els usuaris i també les famílies. També va informar que aquest any rebran la visita de la Fundació Pilares, que és amb qui s’ha treballat el pla estratègic, i que «avaluarà» com s’està implementant, informa l’ANA. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT