PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L’Andorra Ultra Trail desapareix per «motius econòmics i morals»

La decisió anunciada per Canals certifica la defunció de la cursa, que no tornarà a celebrar-se mai més

Per El Periòdic

L'AUTV.
L'AUTV. | AUTV

C

ims Màgics, empresa organitzadora de l’Andorra Ultra Trail Vallnord, va cedir ahir a les pressions generades després de decidir no tornar tota la inscripció als participants i, finalment, després de les declaracions fetes per la ministra de Turisme, Verònica Canals, que va confirmar que en cas de no retornar tota la inscripció, retirarien la subvenció, ha decidit tancar. 

De fet, l’empresa ha justificat que Andorra Turisme ha incomplert el contracte de patrocini i que en part, no es podien tornar els diners per culpa d’aquesta situació, segons va explicar l’entitat. En aquest sentit, s’ha vist abocada a fer un pas al costat i desaparèixer. És a dir: No hi haurà mai més Ultra Trail a Andorra, després d’11 edicions. Almenys per part de Cims Màgics, empresa de la qual Lídia Martínez és la directora general. 

En un comunicat molt dur, en el qual es va informar que en cap cas es retornarà el 30% de la inscripció restant, va assegurar que «els motius que ens han dut a prendre aquesta decisió han estat dos: econòmics i sobretot morals». Així, va subratllar que «el context de crisi excepcional i d’incertesa provocat per la pandèmia del coronavirus ens van portar a prendre la decisió d’anul·lar l’edició del 2020 per tal de garantir la seguretat de tots els nostres corredors» i va manifestar que «l’absència de pagament d’Andorra Turisme, confirmat ahir [dijous] en la cessió del Consell General, ens ha fet enfonsar en una situació econòmica insostenible, impossibilitant el retorn sencer de les inscripcions». 

 

DORSALS NO GARANTITS/«De fet, després d’haver passat vuit mesos preparant l’esdeveniment, i amb l’incompliment d’aquest contracte de patrocini, no vam poder reemborsar més del 70 % de les inscripcions als nostres corredors. Tampoc podíem assegurar el dorsal per al 2021, ja que no teníem els principals contractes de patrocini tancats», aclaria, intentant esquivar la polèmica generada durant tantes setmanes a les xares socials. 

En aquesta línia, va recordar que «amb aquesta situació, i malgrat el suport econòmic del Comú d’Ordino i de Caldea, ens trobàvem amb unes pèrdues al voltant dels 60.000 euros» i que «malgrat això, estàvem disposats a assumir-les per poder garantir la continuïtat de l’esdeveniment». 

 

«Campanya de calúmnies»/ En aquest aspecte, va recordar que mentre s’intentava fer front a les despeses, «s’ha iniciat una campanya de calúmnies, recolzada per certa premsa local i per l’associació de consumidors, amb fins i tot una petició en línia». «El nom de l’esdeveniment i de la nostra família s’han embrutat i fins i tot hem rebut amenaces personals que hem hagut de denunciar», va revelar i va lamentar que «per desgràcia, en aquests moments tan difícils, poques veus s’han manifestat per donar-nos suport». «Ha estat doncs la manca de suport moral el que finalment ens ha fet prendre la decisió de no continuar amb l’organització de l’esdeveniment, ens hem quedat sense ganes de lluitar sols», confirmava, reiterant que «ens han tallat les ales; ningú no és profeta en la seva terra».  «Hem rumiat molt i sospesat totes les opcions abans de prendre aquesta decisió, però ens trobem en una situació que ens fa impossible l’organització de l’esdeveniment per als anys vinents», prosseguia, i va donar les gràcies «a tots els corredors, voluntaris, patrocinadors, treballadors i conciutadans que ens han donat suport durant tot aquest temps», recordant «les 11 edicions magnífiques que hem tingut, i sobretot, tots aquells que ens heu acompanyat pel camí». Així, l’Andorra Ultra Trail diu prou. 

REACCIONS A L’ANUNCI

No obstant això, Andorra Turisme va enviar un comunicat ahir a la nit considerant «injustificades» les afirmacions dels organitzadors, assegurant que any rere any el suport econòmic s’havia incrementat.  A més, va assegurar que l’organització va decidir de manera «unilateral» retenir el 30% de l’import de la inscripció, cosa que «va desencadenar a un seguit de reaccions adverses dels propis inscrits i també de l’opinió pública». «Andorra Turisme considera injustificat que, després de tot el nostre suport incondicional tant moral com econòmic durant tots aquests anys, l’organització de l’Andorra Ultra Trail pretengui ara responsabilitzar ara Andorra Turisme de les decisions i obligacions que li corresponen a Cims Màgics com a organitzadora», va concloure Andorra Turisme. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT