PUBLICITAT

25 punts negres d’accidents que són habituals

L'Automòbil Club Andorra (ACA) ha dedicat la segona part del seu tercer informe de mobilitat del 2014 a analitzar i senyalitzar els punts negres de la xarxa viària del Principat. En total hi ha 25 llocs on l’entitat ha pogut constatar que hi ha més accidents de l’habitual, la majoria per despistes dels conductors i, altres casos també atribuïbles a una mala conducció, com no fer servir els intermitents a les rotondes o canvis de carril que acaben amb contacte entre els vehicles.
Andorra té una conducció especial. Les vies ràpides res tenen a veure amb les autovies i autopistes d’altres països, la neu és un factor de risc i la mateixa orografia condiciona el traçat de les carreteres amb revolts i pendents que mereixen una atenció especial per part dels conductors.
En aquest estudi de camp de la ACA s’aprova de forma notòria el manteniment de les carreteres, i s’apunta al factor humà com el que més influeix en els accidents. Un mal hàbit difícil de corregir, que es tradueix en la mala imatge (en molts casos exagerada) que tenen els cotxes amb matrícula andorrana a Catalunya.
El secretari general de l’ACA, Antoni Sasplugas, va reclamar ahir la necessitat de conscienciar i potenciar la formació dels conductors per tal que condueixin bé en aquest entorn. Des de les autoescoles s’ha d’insistir en aquest punt diferencial que caracteritza Andorra, on a més hi ha concentracions importants de vehicles i trams ràpids que travessen zones urbanes.
L’anunci que la Taula de Mobilitat està desenvolupant un model estàndard on la Policia i els serveis de circulació identificaran els llocs amb més sinistres, les seves característiques o els vehicles afectats, seguint un mateix protocol, ajudarà a tenir una valuosa informació per actuar en aquests punts i augmentar la seguretat vial.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT