PUBLICITAT

La transformació del comerç que mai no arriba

Miquel Àngel Armengol va accedir a la presidència de la Cambra de Comerç l’abril passat i en aquests mesos de mandat ha tingut temps per madurar una visió de la situació del comerç que, segons les seves paraules, no és gens encoratjadora.
Armengol manifesta que el sector ha tocat sostre perquè continua immers en un model desfasat que no aconseguix tornar a captar l’atenció dels milions de clients que cada any es desplacen a Andorra en forma de potencials compradors.
El comerç del Principat no pot oferir un diferencial de preus competitius ni tampoc excessives novetats respecte al que s’hi pot trobar a altres països. La diferència és notable i els hàbits han canviat, la gent no ve a Andorra per comprar sinó per fer turisme, i la compra forma part d’una activitat complementària més. No obstant aquest fet tan important, tampoc es pot negar que la marca Andorra continua tenint prestigi com ho demostra que a l’eix Meritxell-Carlemany s’hi poden trobar totes les marques comercials capdavanteres a nivell mundial.
Com apunta Armengol, la transformació del sector ha començat tard i l’adaptació a l’era digital està trobant massa impediments. Actualment la gent compra a internet des d’un clauer d’un euro fins al telèfon mòbil més sofisticat, i és en aquest camp on el comerç andorrà no pot competir.
L’e-commerce no és la solució definitiva a tots els mals i en canvi sí que és una part de la solució. Armengol es queixa que ara l’única solució és que les empreses andorranes s’hagin d’instal·lar fora del país per fer e-commerce.
Com diu el president de la Cambra, el model de comerç ha tocat sostre, tot i que els preus dels locals comercials en determinades zones són exagerats. La transformació només es pot fer des de dins, i ja triga.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT