PUBLICITAT

Miguel Pedregal Director de Caldea-Inúu

MIGUEL PEDREGAL: «Hem aconseguit convertir el centre en una proposta consolidada i madura»

El director del centre termolúdic, MIguel Pedregal, al nou espai Inúu
El director del centre termolúdic, MIguel Pedregal, al nou espai Inúu
Un cop traçats els primers mesos de l’any 2016, venia de gust una xerrada valorativa i pausada amb el màxim dirigent de Caldea-Inúu, Miguel Pedregal. Llicenciat en Ciències Empresarials, viu la seva segona etapa a la conducció de l’espai termolúdic, la primera va ser del 2009 al 2010, i dibuixa amb entusiasme el repte que capitaneja de seguir fent créixer i de continuar innovant Caldea-Inúu. Explica que, a nivell publicitari, ha estat molt  important «apropar les dues marques, que abans es publicitaven de forma separada, i desenvolupar-les de forma més descriptiva». A més, Pedregal subratlla que treballen per seguir, en bona part, oferint el seu producte al turista que ja està a Andorra.
 
–Un creixement del 80% a Inúu és per estar satisfets.
–Molt. Ha superat, sincerament, les nostres expectatives. El primer any vam registrar 10.000 persones, el segon 30.000 i ara, 50.000 visitants. Un creixement espectacular que ens ha sorprès molt gratament i que ens ha de fer tenir clar que un augment d’aquest nivell no es produirà en els propers anys. No esperem unes taxes de creixement tant importants i, a mesura que passi el temps, aquest punt de novetat remetrà i la tendència anirà estabilitzant-se.
 
–En quin moment trobem el centre ara mateix?
–El creixement d’Inúu és força important, però hem de destacar que Caldea portava anys d’una pèrdua suau, però mantinguda, de clients. Hi havia temporades que es perdien un 2 o un 3%, res alarmant, però sí que cada any es registrava menys  freqüentació que l’anterior. En canvi, durant el 2015, hem vist que s’ha trencat aquesta tendència i no només hem aconseguit aturar la baixada d’assistència, sinó que hem augmentat una mica, en un 1%, els registres de 2014. A més, a nivell global, el 2015, Caldea-Inúu ha augmentat en un 15% els números de freqüentació de l’any anterior. 
 
–A què respon la millora de xifres registrades a Caldea?
–Hi ha alguns factors que ens han ajudat. Per una banda, la conjuntura social, ja que hi ha menys crisis i s’ha experimentat un augment del sector turístic al país. D’altra,les coses que hem fet nosaltres, la nova estratègia comercial i de màrqueting i a les obres de revitalització de l’espai termal. La inclusió d’espectacles dins de l’oferta en les temporades altes també ens ha permet créixer. Són espectacles que anem canviant i que combinen llums, fonts, música, actors i ballarins i estan tenint molta acceptació. 
 
– ‘Calma’ serà la propera.
–Correcte. Les properes representacions seran de l’espectacle Calma, d’Imminent Produccions, ara per Setmana Santa. Com a novetat, afegirem unes noies que fan natació sincronitzada i que participaran en la coreografia. Ja ens va encantar Scrooge, l’espectacle que vam oferir al Nadal sota la direcció de José Pozo, i aquest també promet moltes emocions.
 
–Quines perspectives teniu pel tancament d’hivern?
–Molt bones. Des de l’estiu passat, del 2015, ja es va veure aquest canvi de tendència on Caldea comença a guanyar visitants i Inúu creix amb força. Veiem que durant la tardor s’ha mantingut, a excepció del mes de novembre que ja sabíem que seria més fluix, i els mesos de desembre, gener i febrer estem experimentant augments que volten el 15% de la freqüentació total del centre.
 
–Estem parlant d’una proposta totalment consolidada.
–Totalment. Hem aconseguit convertir el centre en una proposta madura i consolidada. Estava patint una pèrdua progressiva de visitant i hem pogut canviar la tendència de manera molt satisfactòria. Tenim inputs, per altres operadors turístics, que la temporada està sent molt bona però nosaltres estem millorant el mercat, ja que els inputs que rebem no parlen, ni molt menys, de millores del 15%. Volem arribar més lluny, evidentment, i el centre té encara molt recorregut i molta capacitat per seguir creixent.

–Això podria portar el perill de la sobrecapacitat del centre.
–I és el que volem evitar. Mantindrem la capacitat de sempre, un aforament màxim i tractar, amb accions comercials, de traslladar les visites a diferents franges horàries. Per aconseguir uns números de freqüentació alts, el que cal és desplaçar les visites dels dissabtes, què són molt forts, i aconseguir que algunes vagin entre setmana o en temporada baixa.
 
–El perfil del visitant durant l’any varia molt.
–Sí. Tenim èpoques on, principalment, són grups, d’altres famílies, altres destaquen més les visites individuals. Varien molt al llarg de l’any. Caldea ofereix una cosa i Inúu, una altre i això ho marquem molt. Aquest és l’esforç principal que estem portant en l’apartat de comunicació. Caldea és oferta familiar i lúdica i Inúu està dirigit a la relaxació i al benestar. Aquest concepte ho intentem traslladar, fins i tot, a les tanques publicitàries, que les actituds són diferents: «Connecta amb els teus i desconnecta del món». I la tendència seguirà sent la mateixa. A més, donat que l’entrada a Inúu és més cara, hem inclòs Caldea a l’oferta durant la teva estada a Inúu i això ho fa més atractiu.
 
–Pel que fa a inversions, heu traçat un pla estratègic a tres anys.
–S’ha destinat una partida pressupostària per 2015, 16 i 17 i, cadascun dels anys, es durà a terme un projecte. Pretenem modernitzar íntegrament el centre. L’any passat es va fer la restauració de l’espai termal, aquest any es farà l’espai per nens i, ja cap a la propera tardor, posarem fil a l’agulla per tractar el projecte del 2017, el de l’enllumenat exterior i la galeria.
 
–Un espai infantil on els pares surten guanyant.
–Evidentment. Amb aquest nou espai infantil, l’edat mínima serà de tres i ens permetrà arribar a moltes més famílies. A més, els pares tindran la possibilitat de deixar els seus fills amb tota la tranquil·litat a l’espai i ells podran, per la seva banda, gaudir de les instal·lacions i sense tenir que estar pendents dels nens. Trobàvem una mancança aquí, en aquest tipus de famílies i aquest nou espai ens permetrà oferir aquest servei. Era una demanda que ja teníem de feia molt de temps; una zona específica per nens, de tres a vuit anys, i ara podrem donem resposta.
 
–Hi ha opcions que s’instal·li un casino a Caldea?
–Tenim un local de 1.800 m2 per llogar i hem tingut visites de grups que estan sondejant la possibilitat d’optar a la llicència de casino, però no s’ha tancat cap acord amb ningú. Estem oberts a qualsevol proposta i valorarem qualsevol opció que trobem interessant. Valorarem molt la complementació de l’activitat que vingui amb la que fem nosaltres. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT