PUBLICITAT

SARA TAPIA DISSENYADORA DE MODA

SARA TAPIA: «La moda juga molt amb la psicologia de la gent»

La dissenyadora Sara Tapia.
La dissenyadora Sara Tapia.
Amb el repte de donar un gir a la moda i eliminar-ne la part més superficial, la Sara Tapia està preparant un esdeveniment que tindrà lloc a Barcelona a principis de l’any que ve i que combinarà moda i ball. / Per LÍDIA RAVENTÓS

–Està preparant un esdeveniment de moda a Barcelona.
–L’any passat vaig fer un projecte en col·laboració amb un ballarí professional que es va formar als Estats Units i a Barcelona i tractava sobre la petjada que ha deixat la cultura negra al món occidental. I he agafat aquesta idea per dur a terme el meu treball de final de carrera que, si tot va bé, serà un esdeveniment que tindrà lloc a Barcelona.

–I en què consistirà aquest esdeveniment?
–És una col·lecció de moda i es presentarà amb una desfilada i un show. Jo m’encarrego de la col·lecció i el ballarí m’ajudarà amb la part del show.

–És a dir, que no serà la típica desfilada de moda?
–Això és precisament el que vull evitar. La típica desfilada em sembla una visió freda i superficial de la moda. La idea és transmetre que els negres utilitzaven la música, l’art i el ball per reivindicar alguna cosa, una lluita no violenta, i això no es pot demostrar amb una desfilada normal.

–El seu objectiu és trencar amb aquesta imatge més freda del món de la moda?
–Exacte. Tampoc vull fer una cosa que sigui molt comercial. Tot ho vull fer a mà i jugar amb els teixits. La tecnologia ha avançat molt i, per exemple, s’estan fent molts teixits amb ampolles reciclades. I queden teixits normals. M’agradaria intentar jugar també amb aquests aspectes. Vull una cosa molt propera, molt humana. El món de la moda a vegades és molt superficial, caldria donar-li la volta.

–A què es refereix?
–Provoca molta contaminació, són molts diners... També hi ha el concepte que es diu fast fashion, que vol dir que tot passa molt ràpid de moda. Ara està sorgint un nou concepte que espero que perduri que es diu slow fashion i que és just el contrari. És roba sense temporada.

–Costarà aquest canvi de mentalitat?
–És un canvi psicològic per a tothom. Ha de ser un canvi social. De fet, la moda no deixa de ser un estudi de la societat.

–Expliqui’s.
–Pensa que el que tu estàs portant ara, els dissenyadors ho han decidit fa quatre anys perquè es fa un estudi sociològic i miren com està l’economia, la política, la societat... I a partir d’aquí es decideixen els colors que es portaran, les tendències...

–I què és el que determina cada color, per exemple?
–Depèn de la psicologia de les persones. Per exemple, si t’hi fixes, quan hi ha crisi, més dones porten els llavis de color vermell. Psicològicament els ajuda perquè es veuen millor. La moda juga molt amb la psicologia de la gent. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT