PUBLICITAT

ANNA PALMITJAVILA Educació Infantil

ANNA PALMITJAVILA: «Treballar amb nens és saber que el dia serà rodó»

Anna  Palmitjavila.
Anna Palmitjavila.
Avui festeja el seu 25è aniversari i ja fa gairebé un lustre que es dedica a la seva principal passió: l’educació dels més petits. Primer, a través de l’esplai de Canillo, els estius. Actualment, a l’escola bressol, on té cura d’infants d’entre dos i tres anys. Fora dels nens, tot el relacionat amb la muntanya és la seva principal afició; encara més si l’acompanya amb la parella, el gos d’ambdós; l’Oran, la família o els amics. / Per MARISA DA COSTA
 
–Per què es va endinsar en l’educació?
–L’educació ha estat des de sempre el que més m’ha cridat l’atenció, així com els nens. M’hi vaig ficar per vocació.
 
–Els mestres són un referent per als petits. Quin significat té ser mestra?
–Tot. Anar a treballar no suposa un esforç, perquè saps que els nens t’ompliran el dia.
 
–Com és, la relació amb els pares?
–En general, molt bona.
 
–Als infants, com a educadora, quins valors creu que cal impartir-los?
–El fonamental, el que no pot faltar en l’educació d’un nen malgrat que fa uns anys sembla que s’ha deixat una mica de costat, és el respecte.
 
–No és només paper de l’educador, ha de venir de casa, també.
–De fet, és a casa on s’ha d’inculcar, les escoles  nomésl’han de complimentar.
 
–Els pares dediquen prou temps als petits?
–La majoria d’ells no, avui dia la feina pren molt de temps als progenitors.
 
–Avui dia els nens tenen a l’abast molts aparells tecnològics. Fins a quin punt és positiu?
–Jo no en sóc partidària. En el meu cas, però, en dedicar-me als més petits, no m’afecta gaire més enllà de la televisió o l’iPad.

–En comptes dels aparells, què haurien de fer?
–A jugar. Són nens; el què els toca no és seure davant del televisor sinó jugar. 
 
–A les escoles bressol, què es fa, amb els nadons, per passar el dia?
–A partir de material didàctic, es treballa per començar a desenvolupar les seves aptituds.
 
–Amb dos i tres anys, què es potencia?
–Es comencen a introduir els colors i les formes geomètriques, des d’un punt de vista molt bàsic perquè tot això s’aprèn un cop a l’escola. Jo treballo més la manipulació.
 
–En què consisteix? 
–Aprenentatge significatiu. Jo no arribo i els dono indicacions, sinó que els explico que treballarem amb el color vermell i ells manipulen material.
 
–Tot és molt pràctic.
–En ser tan petits, el què puc fer és donar-los pintura: per exemple, agafar el pot de pintura vermell i deixar petjades en un mural amb les seves mans.
 
–Fora de l’escola, hi fan activitats?
–Des de desenvolupar la psicomotricitat fins a piscina, passant per visites a la biblioteca, on se’ls llegeix i fem comprensió lectora però també ells mateixos  descobreixen els llibres. 
 
–La feina s’acaba un cop es surt de la guarderia?
–No... Cal planificar i pensar en cadascun d’ells per organitzar cada dia! 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT