PUBLICITAT

Andreu Tomàs Empresari

«Ser sostenibles al 100% no és fàcil»

Per Carmen Salas

Andreu Tomàs
Andreu Tomàs

Barreja roba de bany amb sostenibilitat. Andreu Tomàs emprèn un projecte de moda que mira especialment per la qualitat del producte.

–Com i perquè se’t va ocórrer crear Petit Bain?
–Fa temps que tenia ganes d’emprendre un projecte propi, estava treballant en consultoria d’innovació i veia nous projectes cada dia. Però va ser quan vaig conèixer a la meva sòcia (Tatiana Cavelier), que vaig decidir-me per la moda d’estiu. Ella té molt bon gust i em va ensenyar aquest món. Amb el temps, vaig veure que tot encaixava amb la meva personalitat, la sensació de llibertat que dóna l’estiu, les festes a l’aire lliure i a més em dona la possibilitat de crear quelcom amb un impacte positiu.

–Quins son els valors de Petit Bain?
–Els nostres valors són la passió, la proximitat amb el client i la sostenibilitat. La passió esta lligada a la manera de fer les coses, som de donar-ho tot i sempre des del cor. És el valor pel qual ens guiem més a l’hora de prendre una decisió. La proximitat amb el client és perquè volem mantenir la sensació de calidesa que donen les petites marques, sense ser pretensiosos ni llunyans. Volem innovar i inspirar però sobretot formar part de l’estiu de les nostres clientes, que el seu Petit Bain sigui el seu company d’aventures estivals. 

–Per què roba de bany femenina sostenible?
–Lligats als nostres valors vam estudiar els sectors de moda i la femenina avui dia encara té més tirada que la de l’home (tot i que també hi entrarem si podem). La decisió de fer-ho sostenible va ser discutida però consensuada; al principi no teníem clar si reduir costos per fer el negoci més rendible o assumir-los per tal d’obtenir millors materials, qualitats, durabilitat i en definitiva responsabilitat social. La conclusió va ser que ens agrada fer les coses com cal i en definitiva si un producte és bo, el client ho agraeix i torna. Ser sostenibles al 100% no és fàcil i menys si vols un teixit top de gama (el nostre és un 78% reciclat), però treballem per ser-ho cada dia una mica més.

–Fer la producció de proximitat (a Catalunya), forma part també de la filosofia de l’empresa?
–Sí, com a marca sostenible també ens preocupem per la procedència dels materials i el lloc de fabricació. Nosaltres treballem amb lycra italiana i fabriquem a Catalunya per reduir el recorregut del producte i el malbaratament de recursos que suposa produir en un altre continent. Sabem que la tradició tèxtil a Catalunya era molt potent i a causa de la competitivitat xinesa moltes empreses van traslladar les seves fàbriques. Nosaltres aprofitem aquesta tradició per garantir la qualitat del producte. A part, la Costa Brava és un destí internacional per als sibarites de l’estiu, raó per la qual encara ens agrada més produir allí.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT