PUBLICITAT

Caldea suma en els primers cinc mesos d'any més clients del previst

  • El nombre de visites del 19 al 25 d'aquest mes supera en el 17% els resultats del 2009
IRENE CASASAYAS
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Uns turistes es banyen a la llacuna exterior de Caldea. Foto: TONY LARA

La freqüentació de Caldea dels primers cinc mesos de l'any supera les previsions fixades al pressupost i els resultats que es van assolir en el mateix període de l'any anterior. Així ho va comunicar ahir a aquest rotatiu el director general del centre, Miguel Pedregal, després de l'Assamblea de Semtee, societat explotadora del termolúdic, celebrada dilluns.

El primer trimestre de l'any va ser "bo" segons el director, el més d'abril va rebre una xifra similar de clients i el maig va ser "més fluix" que l'any passat. Les dades que es desprenen del mes en curs no són significatives atesa la parada tècnica del centre durant dues setmanes. No obstant això, la setmana del 19 al 25 de juny es van comptabilitzar 5.060 usuaris, el 17% més que fa un any.

Pedregal va manifestar que "hi ha una incertesa important" respecte a l'arribada de visitants a l'estiu, però que el volum més rellevant d'admissions es concentrarà el mes d'agost, amb la previsió d'assumir prop dels 40.000 clients.

MÉS QUE A L'HIVERN
És en aquest mes de l'any quan el centre termal rep més visites. "Encara més que en certes èpoques de l'hivern", va reconèixer. De la mateixa manera que l'any passat, Caldea ha endegat una campanya publicitària a TV-3 en què "dipositem la confiança que ens aporti un increment de la freqüentació", va assenyalar Pedregal. Caldea ha experimentat un important gir pel que fa a la política de promoció i comercialització. S'han incorporat campanyes més agressives com la de la Televisió de Catalunya. El complex termal ha optat per congelar les tarifes durant la campanya d'estiu.

Cal recordar que Caldea va tancar l'exercici del 2009 amb amb beneficis per valor de 2,2 milions d'euros. Tot i gaudir d'una situació privilegiada dintre del sector, sent l'únic gran destí turístic del país que no va patir dèficit l'any passat, l'entitat afronta l'any amb l'objectiu d'incrementar la freqüentació de l'any passat en el 4%. En concret, les previsions del centre són arribar a la xifra dels 360.000 clients, 14.629 usuaris més que en la campanya anterior. La despesa de l'any 2009 va ser de 10,5 milions, el 10% menys que l'any 2008. La plantilla es va reduir en 16 empleats durant l'any passat, cosa que va suposar una reducció del total de treballadors, que van disminuir de 182 a 166.

El pressupost per a aquest any està fixat amb un total de 2,7 milions d'euros de superàvit. [email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT