PUBLICITAT

El Niño que va créixer al metro i que surt al BNF

  • Guiu Cortés torna a La Fada i proposa un xou a quatre mans (i dues guitarres) amb El Kanka
  • Prepara el segon disc per a la tardor i diu que no troba a faltar l'època de músic de carrer
A. L.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El Niño de la Hipoteca.

És probablement l'artista que més s'ha prodigat aquest curs pels nostres escenaris: la d'aquesta nit a La Fada Ignorant serà la quarta ocasió que ens visita. Tot un rècord. És clar que poc té a veure el músic d'avui, tocat per la vareta màgica de Buenafuente i amb l'agenda que treu fum, amb el semidesconegut de tan sols deu mesos enrere, quan acabava de treure el primer disc, Que te vaya bien. Prop d'un centenar de concerts --i milions de teleespectadors-- després, Guiu Cortés, o el que és el mateix, El Niño de la Hipoteca (Barcelona, 1982), és un dels valors emergents d'aquest gènere tan català i tan mestís com és --segons definició pròpia-- la cantaución: aquesta barreja cançó d'autor, ritmes aflamencats i xou unipersonal que és probablement un dels fenòmens musicals més interessants dels últims temps. La Fada Ignorant ho sap, i per això ens descobreix joietes com ara El Sobrino del Diablo i insisteix amb El Niño, que a més compareix aquesta nit amb Juan Gómez, El Kanka (Màlaga, 1982), una altra bèstia de l'escena underground que transita pels mateixos registres musicals que Guiu. Junts presenten un espectacle a quatre mans, dues guitarres i un mateix humor gamberro que combina la profunditat conceptual d'un Ariel Rot --posem per cas-- amb el cachondeo d'un Muchachito Bombo Infierno.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT